I
Hei,

Vi har fått vår pelletskjele (som tidligere var en oljekjele) revet ut fra kjelleren og sanering av rommet har blitt påbegynt. For å få bort alt støv vasket vi vegger og gulv med en god del vann og mildt rengjøringsmiddel, noe som ikke bør være noe problem da det er betong og hullstein. Nå dagen etter lukter det ganske kraftig selv om døren har vært lukket, vanskelig å beskrive lukten, men jeg antar at det er en blanding av betong, olje og kull. Det er fortsatt litt fuktig, noe som ikke er så rart.

Nå har vi åpnet døren og et par vinduer, men spørsmålet er om vi kan forvente denne lukten i uker? Kanskje bør man sette inn en avfukter?
 
Sist redigert:
I Ironside skrev:
Nå har vi åpnet opp døren og et par vinduer men spørsmålet er om vi kan forvente denne duften i uker?
Jeg skulle tro det, men den bør bli svakere og svakere. Hvor lang tid det tar tør jeg ikke gjette.

I Ironside skrev:
Kanskje bør man sette inn en avfukter?
Absolutt en god måte å raskt få til en tørking, men neppe nødvendig. Ventilasjon og tid gjør nok jobben, om enn ikke like raskt.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.