maskeradeproggaren
Medlem
· Skåne
· 295 innlegg
maskeradeproggaren
Medlem
- Skåne
- 295 innlegg
Altså sprøyte taket med polyuretanskum mot råsponten i stedet for tradisjonell mineralull. Fordelen er at det bygger ca halvparten med samme isoleringsverdi, noe som i vårt tilfelle er veldig verdt det.
Dette skal være "kjempebra" ifølge de jeg har snakket med som selger det. Den eneste ulempen er prisen, ca det dobbelte. Men hvordan er det i praksis, for eksempel for fukt? Kan det bli muggproblemer? Andre problemer?
Dette skal være "kjempebra" ifølge de jeg har snakket med som selger det. Den eneste ulempen er prisen, ca det dobbelte. Men hvordan er det i praksis, for eksempel for fukt? Kan det bli muggproblemer? Andre problemer?
Se på egenskapene ved en eventuell brann også. Man vil ugjerne bygge inn materialer som akselererer brannen og/eller avgir giftige gasser.maskeradeproggaren skrev:
Altså sprute taket med polyuretanskum mot undertaket i stedet for tradisjonell mineralull. Fordelen er at det bygger ca halvparten med samme isolasjonsverdi, noe som i vårt tilfelle er veldig verdifullt.
Dette skal være "kjempebra" ifølge de jeg har snakket med som selger det. Den eneste ulempen er prisen, ca det dobbelte. Men hvordan er det i praksis, f.eks. for fukt? Kan det bli muggproblemer? Andre problemer?
Klikk her for å svare