21.818 lest ·
23 svar
22k lest
23 svar
Skruer til kjøkken
Etter å ha ødelagt en masse gipsvegger med roterende ekspandere lærte noen meg 'avbiter-trikset' 
Man tar en sidavbiter og legger den flate siden mot veggen og den skålene mot ekspanderskruvhodet og 'klemmer til' slik at man får ekspanderen til å begynne å ekspandere - så kan man enten skru inn skruen mot tangen og klemme til igjen, eller forsiktig skru inn og la den ekspandere fullt.
Fungerer som en molly-tang som man sjelden har hjemme og koster noen kroner.
Man tar en sidavbiter og legger den flate siden mot veggen og den skålene mot ekspanderskruvhodet og 'klemmer til' slik at man får ekspanderen til å begynne å ekspandere - så kan man enten skru inn skruen mot tangen og klemme til igjen, eller forsiktig skru inn og la den ekspandere fullt.
Fungerer som en molly-tang som man sjelden har hjemme og koster noen kroner.
Sist redigert:
Medlem
· Halland
· 4 006 innlegg
Synes montasjeskrue på 4,2mm er litt spinkelt for overskap. Jeg ville heller ha valgt en 6mm med kuleformet hode til formålet.
Medlem
· Halland
· 4 006 innlegg
Montasjeskruen holder sikkert...men følelsen sier at det er noe spinkelt.
Så har montasjeskruen PH2 jeg liker heller Torx.
Så har montasjeskruen PH2 jeg liker heller Torx.
Medlem
· Halland
· 4 006 innlegg
Ja... Essve's har og jeg tror også Biltema har lignende skruer. Kuppelformet hodeskalle er bedre til IKEA skap fordi den har flat bakside og derfor passer bedre sammen med deres vinkelbeslag. Overskap som mangler vinkelbeslag og har en "regle" i bakkant skrur jeg med forsenket hode.Kjell_G skrev:
Klikk her for å svare
