Medlem
· Kronoberg
· 12 innlegg
Skal sile ut takstolene 95mm for isolasjonen og tenkte spørre om det holder med 100mm skruer hvis man borer inn 50mm i 95-reglene slik at 50mm sitter fast i takstolen og 50mm i regelen. Blir det for svakt eller holder det?
/Christian
/Christian
Sile??
Du vil sale på dine takstoler for å kunne klemme inn mer isolasjon?
Antar at du har tenkt å gjøre dette nedenfra og da ville jeg lagt reglene tvers over takstolene for å redusere kuldebroene.
Og tatt lengre skruer, stå der og kjempe med hver eneste skrue er det jo ingen grunn til å gjøre. Sett dem med en 150 skrue direkte. Hva som holder avhenger jo litt av hvor grove skruer du har også....
Du vil sale på dine takstoler for å kunne klemme inn mer isolasjon?
Antar at du har tenkt å gjøre dette nedenfra og da ville jeg lagt reglene tvers over takstolene for å redusere kuldebroene.
Og tatt lengre skruer, stå der og kjempe med hver eneste skrue er det jo ingen grunn til å gjøre. Sett dem med en 150 skrue direkte. Hva som holder avhenger jo litt av hvor grove skruer du har også....
Medlem
· Kronoberg
· 12 innlegg
Oi, mente selvfølgelig sala ut!! Vi har tenkt å legge i kryss først blir det 120mm isolasjon, 95 så diffusjonssperre og utenpå den 45mm isolasjon.
Takk for svaret.
Takk for svaret.
Medlem
· Kronoberg
· 12 innlegg
Medlem
· Kronoberg
· 12 innlegg
Akkurat så, vet dog ikke hvor mye mer effektivt det blir om man forsøker å minimere kuldebroer ved å legge i kryss.Mikael_L skrev:
Selv tenker jeg å legge til utvendig i forbindelse med at jeg bytter tak.
Jeg salade på mine som bildet ovenfor men ikke kloss an mot takstolen, men hengende i kryssfinerbiter 10 cm fra takstolen. Slik at kuldebroen virkelig brytes.
Kryssfinerbitene festet jeg med en mengde ankerspiker, og regelen jeg salade på var 45x95.
Plastet og satte så en 45a på tvers også innenfor alt.
Kryssfinerbitene festet jeg med en mengde ankerspiker, og regelen jeg salade på var 45x95.
Plastet og satte så en 45a på tvers også innenfor alt.
Klikk her for å svare