Skal sile ut takstolene 95mm for isolasjonen og tenkte spørre om det holder med 100mm skruer hvis man borer inn 50mm i 95-reglene slik at 50mm sitter fast i takstolen og 50mm i regelen. Blir det for svakt eller holder det?
/Christian

Sile??

Du vil sale på dine takstoler for å kunne klemme inn mer isolasjon?

Antar at du har tenkt å gjøre dette nedenfra og da ville jeg lagt reglene tvers over takstolene for å redusere kuldebroene.
Og tatt lengre skruer, stå der og kjempe med hver eneste skrue er det jo ingen grunn til å gjøre. Sett dem med en 150 skrue direkte. Hva som holder avhenger jo litt av hvor grove skruer du har også....

Oi, mente selvfølgelig sala ut!! Vi har tenkt å legge i kryss først blir det 120mm isolasjon, 95 så diffusjonssperre og utenpå den 45mm isolasjon.

Takk for svaret.

eller skrudd fast reglene på skrå med dine 100mm skruer.

Hvorfor ikke en bit byggplyfa og skru sammen dem fra siden.

Mikael_L
PCLarsson skrev:
Hvorfor ikke et stykke byggeplyfa og skru dem sammen fra siden.
Og da ikke kryssregle dem da?

Hubbe2 skrev:
eller skrudd fast reglene på skrå med dine 100mm skrue.
Ja det skulle jo faktisk funke d^_^b

PCLarsson skrev:
Hvorfor ikke en bit byggefinér og skru dem sammen fra siden.
Forstår ikke helt hvordan du mener?

Mikael_L
Jeg tror han mener omtrent slik, men med plyfa eller spikret og limt masonite i stedet for spikerplater.
dscn1744_79951350.jpg

Mikael_L skrev:
Jeg tror han mener omtrent slik, men med plywood eller spikret og limt masonite i stedet for spikplater.
[bild]
Akkurat så, vet dog ikke hvor mye mer effektivt det blir om man forsøker å minimere kuldebroer ved å legge i kryss.

Selv tenker jeg å legge til utvendig i forbindelse med at jeg bytter tak.

Jeg salade på mine som bildet ovenfor men ikke kloss an mot takstolen, men hengende i kryssfinerbiter 10 cm fra takstolen. Slik at kuldebroen virkelig brytes.
Kryssfinerbitene festet jeg med en mengde ankerspiker, og regelen jeg salade på var 45x95.
Plastet og satte så en 45a på tvers også innenfor alt.

Kløyv til klosser 50mm tykke ~100mm lange & skru fast under takstolene med passende c-c mål. (600mm?) Skru (spik) deretter en 45mm regel under klossene. =Enkelt og mindre kuldebroer...

Kjører du på Plyfa-måten (også bra måte) i henhold til para, så isoler rommet mellom plyfa-platene (mellom takstol og den hengende regelen)

Fikset tittelen på tråden
/Mats
Moderator

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.