4.460 lest ·
7 svar
4k lest
7 svar
Skruer, hva bruker dere for fabrikat som holder
Hva har dere for erfaringer og anbefalinger når det gjelder treskruer utendørs i byggkonstruksjoner?
Jeg måtte bytte mange skruer i utetrappen fordi de brakk, og jeg har aldri opplevd noe sånt. 6*90 C4 fra Biltema har ikke holdt mer enn et år utendørs. Trappen beveger seg ikke spesielt mye ved kulde, så jeg mistenker at Biltemas skruer har lav kvalitet.
Jeg måtte bytte mange skruer i utetrappen fordi de brakk, og jeg har aldri opplevd noe sånt. 6*90 C4 fra Biltema har ikke holdt mer enn et år utendørs. Trappen beveger seg ikke spesielt mye ved kulde, så jeg mistenker at Biltemas skruer har lav kvalitet.
Ubeskyttede konstruksjoner utendørs kan være vanskelige, spesielt når det er litt tyngre dimensjoner involvert. Jeg bygde for noen år siden en treterrasse med 45x195 som terrassebord. Skrudde med Heco 6x100. Det hørtes noen ganger ut som pistolskudd når disse skruene knakk, for eksempel ved kulde. Min egen konklusjon ble at disse store plankene beveget seg for mye mellom årstidene, skruene klarte ikke alltid det.
Jeg kjører med biltemas treskrue for utendørs
og aldri opplevd at de har brukket bortsett fra nå når jeg gjorde støpeform. De som er C4 er trolig av for hardt materiale, likt som ankervirene som de har, de bare brekker. Eller så bruker jeg TFT Jetting Screws
og aldri opplevd at de har brukket bortsett fra nå når jeg gjorde støpeform. De som er C4 er trolig av for hardt materiale, likt som ankervirene som de har, de bare brekker. Eller så bruker jeg TFT Jetting Screws
Medlem
· Stockholm
· 4 636 innlegg
Bygger på min terrasse nå.
Bygget startet for 2 år siden så nå erstatter jeg skråstag med ordentlig rekkverk, og mange skruer har gått av.......
Biltema er en trolig leverandør, men jeg husker ikke.........
Klanteskallejeg kjøpte flere Biltemaskruer her om dagen, men i fortsettelsen blir det bare Esseve...
/W
Bygget startet for 2 år siden så nå erstatter jeg skråstag med ordentlig rekkverk, og mange skruer har gått av.......
Biltema er en trolig leverandør, men jeg husker ikke.........
Klanteskallejeg kjøpte flere Biltemaskruer her om dagen, men i fortsettelsen blir det bare Esseve...
/W
Klikk her for å svare