Hvor finner jeg lokalt skruer til pocket hole jigs? Som jeg har forstått det skal det være en hals på skruen samt ha flat underside på hodet. Når jeg ser rundt finner jeg bare de som har hals men er faset for forsenking og det vil jeg jo ikke ha. Tror dere, byggmax, jula, beijer, bygma eller lignende kan ha slike skruer eller er de spesielle på noen måte?

Rickard.
Biltemas kuplet treskrue fungerer i alle fall i visse dimensjoner, og jeg har lest et par anbefalinger for dem. Jeg har bare testet en, og den fungerer greit, men jeg synes Kregs er mye bedre, så jeg bestilte hjem et par tusen på et salg, tror jeg fikk 3 stk/krone på hele bestillingen, og det var verdt det for meg.

Rickard. Rickard.ag skrev:
Biltemas kullrig treskrue fungerer i alle fall i visse dimensjoner og jeg har lest et par anbefalinger for dem. Jeg har bare testet en og den funker, men jeg synes Kregs er mye bedre så jeg bestilte hjem et par tusen på et salg, tror jeg fikk 3 stk/krona på hele bestillingen og det var det verdt for meg.
Vet ikke riktig hvilken størrelse jeg trenger for øyeblikket og vil kjøpe "ved behov" for å se hva jeg kommer til å trenge.

Biltema har jeg ikke tilgang til, men nå når jeg har et navn på skruen så bør det være lettere å finne. "kullrig treskrue"

Trenger ikke være hals om hullet er stort nok, trengs jo bare ha klaring.
Jeg ville ikke avvist forsenket om jeg ikke har kuleformet i riktig dimensjon.
Risikoen med forsenket er at den vil sprenge, men det kommer an på hvor hardt man strammer.

Protte

• Liker
Rickard.
  • Laddar…
C
Vet at mange bruker billig skrue fra Biltema m.m. men personlig synes jeg prisen på Kreg-skrue er så pass bra at det ikke er verdt å lete etter alternativer med mindre man holder på med et større prosjekt.
Men selvfølgelig, da er det jo normalt postordre som gjelder...

Rickard.
Som prototypen skriver så fungerer forsänket skalle også men jeg opplever at de er mer "engangs" enn f.eks. kregs egne. Jeg har med godt resultat snekret en del med pocketjigg og essves treskrue og det eneste problemet der er at hodet forstørrer hullet en aning.

Forsiktig må man alltid være når man skrur uansett da det er lett å dra skruen for dypt uansett modell.

Jo bestilte faktisk akkurat det der kittet før jeg fikk svar :) Problemet blir når de går tom for en viss lengde. Forsøkte å finne de lange variantene på Amazon men fant ingenting fornuftig.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.