Hei!
Jeg skal sette opp noen hyller på veggen (hardbetong). De veier 15,5 kg hver og har målene 120x40x38 cm. Man setter opp dem ved å skru fast en feste på veggen som man deretter henger hyllene på. Hittil har jeg hengt opp festene med 4 stk skruer per feste. Jeg har boret 5mm hull og plugget med 5x25mm plugg. Jeg har brukt 4x40 mm skruer (både plugg og skruer fra denne Skruv-/pluggsats 260 delar | HARD HEAD (jula.se)).
Tror dere det holder? Jeg er virkelig en nybegynner i området. Trenger jeg å lage større hull, eller flere? Hyllen veier altså 15,5 kg og jeg vil likevel at den skal holde for bøker, pyntegjenstander osv.
Takk på forhånd!