Hei!

Jeg skal sette opp noen hyller på veggen (hardbetong). De veier 15.5 kg hver og har målene 120x40x38 cm. Man setter opp dem ved å skru fast et feste på veggen som man deretter henger hyllene på. Hittil har jeg hengt opp festene med 4 skruer per feste. Jeg har boret 5mm hull og plugget med 5x25mm plugg. Jeg har brukt 4x40 mm skruer (både plugg og skrue fra denne Skruv-/pluggsats 260 delar | HARD HEAD (jula.se)).

Tror dere det holder? Jeg er virkelig en novise i området. Trenger jeg å lage større hull, eller flere? Hyllen veier altså 15.5kg og vil fortsatt at den skal holde for å ha bøker, pyntegjenstander osv. i.

Takk på forhånd!

EHH EHH skrev:
Hei!

Jeg skal sette opp noen hyller på veggen (hardbetong). De veier 15,5 kg hver og har målene 120x40x38 cm. Man setter opp dem ved å skru fast en feste på veggen som man deretter henger hyllene på. Hittil har jeg hengt opp festene med 4 stk skruer per feste. Jeg har boret 5mm hull og plugget med 5x25mm plugg. Jeg har brukt 4x40 mm skruer (både plugg og skruer fra denne Skruv-/pluggsats 260 delar | HARD HEAD (jula.se)).

Tror dere det holder? Jeg er virkelig en nybegynner i området. Trenger jeg å lage større hull, eller flere? Hyllen veier altså 15,5 kg og jeg vil likevel at den skal holde for bøker, pyntegjenstander osv.

Takk på forhånd!
Føles veldig svakt med 25mm. Jeg ville satt nylonplugg som er rundt 8x60mm plugg når brytningen er på holderen.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.