Hei,

Vi har et hus bygget i 1970 som består av trebjelkelag med teglfasade. Da vi renoverte kjøkkenet, brøt vi ut veggene for å sette isolasjon (innvendige vegger), el, OSB og gips. Vi benyttet anledningen til å bytte plasten på ytterveggen til en mye tykkere aldringsbestandig (50 år) plast, selv om den fortsatt så bra ut. Vi valgte plast siden den nåværende konstruksjonen har oppfylt sin funksjon godt.

Siden gips skal skrus hver 20. cm og ikke krever lekter så lenge det finnes OSB å feste i, ble det en del skruer som havner midt i plast/isolasjon uten lekter. Vi brukte 40 mm skruer for lekter og 30 mm for uten lekter, dette betyr at skruer uten lekter stikker ut ca. 8 mm inn og gjennom plasten.

Spørsmålet nå er om dette er et problem? Vil skruene ruste opp? Vil plasten ha noen funksjon i det hele tatt? Gir det oss høyere risiko for fukt som blir værende i veggen?
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.