6.084 lest ·
26 svar
6k lest
26 svar
Skru opp lampe direkte i folierte takplater
Ja det får vel bli å skru og håpe på det beste 😁 ja de er litt likeFarstatjej90 skrev:
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 570 innlegg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5.570 innlegg
Du merker om det ikke vil holde. Skru den opp med plugg og så skru fast. Ikke trekk til skruen for hardt så du får platen med deg.R Razid skrev:
Når du har skrudd opp, bare dra lett i festet og kjenn. Sitter den stumt fast så vil aldri lampen falle ned. Det blir jo ingen belastning normalt på en lampe så den vil bli værende der.
Med 99,9% sikkerhet kan du bore, sette plugg og skru opp lampen din.R Razid skrev:
Om det skjer noe ville jeg gjettet at plata enten sprekker fordi det er noe merkelig materiale som man ikke pleier å bruke eller så drar du skruen for hardt i pluggen så du får med deg en bit plate ut (typ som et telt).
At du skulle skru opp lampen og den så faller ned fordi plata ikke holder det ville jeg sagt er utelukket. Om du bruker plugg altså.
Alt som skrus i spon som skal sitte skikkelig fast, så skal det bores først, ikke boreskrue da. Boret skal være noen tideler mindre enn skrues kjernen mellom gjengespissene. Å skru en skrue rett inn, da vil skruen presse ut en del på baksiden av platen, sprekke ut en del og med plugg så må det bores først og pluggen skal gå gjennom platen med minst 1 cm, og en lang skrue skal gjennom pluggen helt for at den skal bli større enn hullet der. Nå går det nok an å skru i spon uansett og det avhenger helt av hva som skal festes, med 1-2 skruer eller mange, men skal det sitte fast så er borre det eneste.
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Hvordan skrur jeg opp dette?
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Hur kan jag skruva upp på sidorna av denna kran?
Badrum -
Var kan man köpa sån här ska skruvas mot taket fäster lampan med en sk
Belysning -
Regelsökare för vävspänt tak - sätta upp skruv för taklampa.
Belysning -
Skru opp renoveringsgips på tapet, gips under.
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi