Hei ! Hvis jeg vil feste et rør i et tak i en krypkjeller som består av asfaboard. Skal det da brukes noen plugg eller skrur man direkte i asfaboarden?

Det burde finnes lekter eller noen regel innenfor 60cm å skru i. Boarden skrus i som siste utvei.

Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Det burde finnes lekter eller noen regel innen 60 cm å skru i. Boarden skrus i som siste utvei.
Akkurat. Det finnes regler på cc60 som brukes, men det blir litt klamring imellom. Føles som jeg får bra feste med å bare bruke selve skruklammen, men spørsmålet er litt om man i stedet skal bruke plugg?

Boarden er vel en tynn sak, 3-6mm? Teste om det sitter bra, trolig halvbra ikke sant?

Boarden er vel en tynn type,3-6mm? Test om den sitter bra, antakelig halvbra, ikke sant?
Akkurat, tror den er maks 8-10 mm. Sitter selvsagt ikke like bra som over reglen der det klemmer direkte.

Om det ikke er noen tunge rør du skal skru fast, holder det kanskje med skruer på reglene og en i midten på platen?

Om det inte er noen tunge rør du skal skru fast rekker det kanskje med skru på reglene og en i midten på boarden?
Japp, tenker så med (y)

Asfaboard er jo porøst som treetex. Som sagt, finn stenderne og gjør innfestingene slik at de holder der.

Jeg foreslår at du først skrur en entomsplanke så du har noe å klamre på

• Liker
Jonatan79 og 3 andre
  • Laddar…
S
Gjør som fribygg skrev

• Liker
Fredrik K80
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.