Hvor finner man en ekte skrotgård nå til dags? Alle skrotplassene jeg har besøkt har blitt gjenvinningsindustrier og holder på jernbitene som om de var gull. Jeg trenger noen gamle rør, en gammel ventilasjonskanal og en I-bjelke til noen sprø prosjekter. Hvis jeg starter fra Södertälje - hvor skal jeg dra? Russland?

Et alternativ til Russland er Norrland. Dit har ikke alle galskapene nådd.

Hvilken størrelse på I-bjelken? Jeg har to til salgs.

De har blitt kappet fra en carport (se bildet).

PIC000062.jpg

Jeg tror de er ca 2,5 m lange omtrent og de finnes i Sollentuna. Resten må du nok dra til Norrland for å finne ;).

De virker litt for grove og korte de der. Jeg tenkte å felle inn en I-bjelke i et tredekke for å ta hånd om en liten strøm fra et nedløpsrør fra balkongen ovenfor. Blir det bra tenkte jeg til og med å koble en liten pumpe inn i nedløpsrøret slik at man kan bruke det som vannkunst.

Alfons_Helikopter skrev:
Blir det bra tenkte jeg til og med koble en liten pumpe inn i takrennen sånn at man kan bruke det som vannkunst.
:o Det må du bare vise et bilde av når du er ferdig! :o ;)

I Solna, nærmere bestemt i industriområdet ved Dalvägen, finnes det flere "jernskrot", flere av dem selger også metallbiter.

Slutt å kaste bort tid.
Om det er så små mengder, ville jeg nok reist og kjøpt direkte. Det er ikke så himla dyrt.
Jeg kjøpte H-bjelker på http://www.bengtssonssmide.se/
30 meter HE100 kostet 5000:- inkl moms. De tar betalt per kg. Mine bjelker veier 500 kg.

BAS skrev:
Slutt å sløse tid.
Om det er så små mengder ville jeg nok dra og kjøpe direkte. Det er ikke så himla dyrt.
Jeg kjøpte H-bjelker på [lenke]
30 meter HE100 kostet 5000 NOK inkl mva. De tar betalt per kg. Mine bjelker veier 500 kg.
Det der er jo perfekt!

Har de også kunnskapen til å gjøre hulrom-beregninger for sine bjelker eller selger de bare jern? Jeg kommer til å trenge en H eller I bjelke til høsten når jeg river enda en vegg som burde være relativt bærende (en tidligere yttervegg).

Send meg info om hvilken bjelke, lengde og belastning det gjelder, samt om det er punkt eller spredd belastning.. Jeg kan regne for deg.

BAS skrev:
Send meg info om hvilken bjelke, lengde og belastning det gjelder, samt om det er punkt eller fordelt belastning.. Jeg kan regne for deg.
Kjempebra, jeg tar en tenkerunde på hvordan det ser ut og kommer tilbake til deg via pm. Dette er en del av høst/vinterprosjektet så alle padlene er ikke i vannet ennå angående dette.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.