Bor i et relativt nybygd hus (2 år) Vi synes at trappen fortsatt er ganske glatt, både jeg og min mamma har sklidd på baken. Nå skal vi få en baby rundt jul og kona er litt bekymret for å gå opp/ned med den lille.

Har prøvd å se litt rundt på hvordan man kan sklisikre trappen, de variantene jeg har funnet er teppe, sklisikkertape eller å male med en blanding av klarlakk med innblandet sklisikksand.

Teppe er utelukket av kona av estetiske grunner, hun vil ha noe som synes så lite som mulig.

Kan man på noen måte kanskje bare "rugge opp" den eksisterende overflaten?

Ville sette pris på tilbakemelding fra noen som har erfaring.

//Daniel

S
Er trappen lakkert, malt eller oljet?

S sinuslinus skrev:
Er trappen lakkert, malt eller oljet?
Lakkert

S
Om det er et problem som du skriver ville jeg testet å blande i sklisikringspulver i lakk og lakke trinnene.

Er det bare litt glatt så kanskje det holder å bruke matt lakk.

S sinuslinus skrev:
Om det er et problem som du skriver ville jeg teste å blande i sklisikker pulver i lakken og lakkere trinnene.

Er det bare litt glatt så kanskje det holder med matt lakk.
Låner tråden, har samme spørsmål men på en hvitmalt trapp. Vi vil at det ikke skal bli misfarget eller knudrete (noe det ser ut til å bli med diverse sklisikre løsninger som spray og striper). Fungerer det med hardvoksolje med sklisikring på malte overflater? Hvordan ser det ut? Blir det misfarging av oljen?

S
Tror ikke det er noen god idé å bruke hardvoksolje på en malt overflate. Ville ikke engang prøvd.

• Liker
BirgitS
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Tror ikke det er noen god idé å bruke hardvoksolje på en malt overflate. Ville ikke engang testet.
Ok det var tydelig:-). Hvorfor ikke? Bedre å male om trappen med en antisklimaling? Er dog bekymret for å få en knudrete overflate (stygt). Noen tanker om det?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.