2 967 läst ·
6 svar
3k läst
6 svar
Halkskydd trappa
Bor i ett relativt nybyggt hus (2 år) Vi tycker att trappan fortfarande är ganska hal, både jag och min mamma har halkat på ändan. Nu ska vi få en bebis runt jul och frugan är lite orolig för att gå upp/ner med lillan.
Försökt kolla runt lite på hur man kan halsskydda trappan, de varianterna jag har hittat är matta, halkyddstejp eller att måla med en blandning av klarlack med iblandad halkskyddssand.
Matta är uteslutet av frugan av estetiska själ, hon vill ha något som syns så lite som möjligt.
Kan man på något sätt kanske bara "rugga upp" befintlig yta?
Skulle uppskatta feedback från någon som har erfarenhet.
//Daniel
Försökt kolla runt lite på hur man kan halsskydda trappan, de varianterna jag har hittat är matta, halkyddstejp eller att måla med en blandning av klarlack med iblandad halkskyddssand.
Matta är uteslutet av frugan av estetiska själ, hon vill ha något som syns så lite som möjligt.
Kan man på något sätt kanske bara "rugga upp" befintlig yta?
Skulle uppskatta feedback från någon som har erfarenhet.
//Daniel
Lånar tråden, har samma fråga men på en vitmålad trappa. Vi vill att det inte ska bli missfärgat eller knottrigt (vilket det verkar bli med diverse halkskyddslösningar som spray och remsor). Funkar det med hårdvaxolja med halksydd på målade ytor? Hur ser det ut? Blir det missfärgning av oljan?S sinuslinus skrev:
Klicka här för att svara