Tips til hobbyhåndverkere. Har en tretrapp som blir glatt om høsten. Etter å ha lett litt på nettet, kom jeg frem til denne løsningen, som bildene viser. Freste ut et 2 mm x 30 mm spor i trappens første planke. Siktet finkornig grus, så jeg fikk kornstørrelse ca 3-4 mm La inn litt polyester i bunnen, strødde gruset oppå, og så litt tynt med polyester oppå for å binde all grus. Resultatene ble ganske bra, malte trappen svart etterpå.
Men da min bedre halvdel ikke var helt fornøyd, ettersom de andre plankene ikke hadde noe sklisikring, kjøpte jeg en 5 meters rull sklisikring på Biltema (50 kr.) (XL-Bygg 250 kr.) og teipet på et par strimler. Se vedlagte bilder.
Men da min bedre halvdel ikke var helt fornøyd, ettersom de andre plankene ikke hadde noe sklisikring, kjøpte jeg en 5 meters rull sklisikring på Biltema (50 kr.) (XL-Bygg 250 kr.) og teipet på et par strimler. Se vedlagte bilder.
Fester den tapen på fuktig tre tro? Vurderer sånn tape til min entré trapp utendørs som er livsfarlig akkurat nå.
Hei Emelie
Jeg prøvde denne teipen på tørt tre, og den holdt et par vintre. Så begynte den å løsne, og nå har jeg revet den av.
Å teipe utendørs, det tror jeg ikke lenger på, men den sanden jeg fylte i den gjør fortsatt jobben sin.
I ditt tilfelle, tror jeg mer på om du får tak i noe stålnett, typ hønsenetting 6-kantet eller lignende.
Spikre det fast i trappen.
Evt. snakk med et stort byggefirma om hva de kan ha.
Jeg prøvde denne teipen på tørt tre, og den holdt et par vintre. Så begynte den å løsne, og nå har jeg revet den av.
Å teipe utendørs, det tror jeg ikke lenger på, men den sanden jeg fylte i den gjør fortsatt jobben sin.
I ditt tilfelle, tror jeg mer på om du får tak i noe stålnett, typ hønsenetting 6-kantet eller lignende.
Spikre det fast i trappen.
Evt. snakk med et stort byggefirma om hva de kan ha.
Okei takk snille for svar og tips!
Klikk her for å svare