useless useless skrev:
Det går vel an å lage en plattform der oppe utenfor døren?
Nja, dels tror jeg ikke at jeg kan selv om man kan, og dels vil det vel flytte trappen enda lenger ut? I så fall vil den havne i porten for gjerdet som er til høyre i bildet.

En vinklet trapp da? En plattform øverst, en trapp rett ut til en plattform halvveis ned og så en til trapp rettet mot huset siste biten. Da slipper du kanskje å skjøte trappene også...
Eller en trapp innendørs?

useless useless skrev:
En vinklet trapp da? En plattform øverst, en trapp rett ut til en plattform halvveis ned og så en til trapp rettet mot huset siste delen. Da kanskje du slipper å skjøte trappene også...
Eller en trapp innendørs?
Hvordan mener du med en trapp rettet mot huset? Jeg henger ikke med. Men jeg tror ikke det er plass, til høyre i bildet er det et gjerde hele veien (det vises delvis i bildet), "bak" bildet (altså bak ryggen på meg der jeg sto da jeg tok bildet) er det et annet uthus, og til venstre i bildet er innkjørselen til gården. Gården er altså firkantet, med hus på to sider og gjerde på en (hekk og vei på den siste siden). Skal man kjøre inn i porten kommer man fra venstre i bildet og svinger inn i nærheten av der trappen er tenkt å stå...

Trapp innendørs er ikke mulig dessverre, ellers hadde det vært å foretrekke. :)

Du har ikke vurdert en galvad spiraltrapp? Kjennes som det passende alternativet i din situasjon

• Liker
Anna_H
  • Laddar…
Fjojtmehmet Fjojtmehmet skrev:
Du har ikke vurdert en galvanisert spiraltrapp? Føles som det mest passende alternativet i din situasjon
Joda, det ville ikke vært perfekt (jeg oppfatter det som at de er ganske bratte og smale, noe som ikke helt matcher våre behov) men det kunne kanskje fungert. Men det passer dessverre ikke med budsjettet mitt. :oops:

Kan man bygge en plattform under døren, som "stikker ut" på siden til høyre (over gjerdet), og sette en trapp langs den veggen (bort mot den røde veggen lengst borte på bildet)? Hvor vanskelig er det? (Realistisk nå, jeg er ikke og kommer aldri til å bli håndverker.) Kan - eller bør - man da feste trappen/innre vangen i veggen? Hvordan i så fall? Hva trenger man for å gjøre plattformen sikker, stolper under ytre hjørnene + festet i veggen, eller hva? Hvordan fester man den i veggen? Kan man sette en stolpe litt innenfor hjørnet (den som kommer i veien for porten)?

Hvordan bygger og fester man en plattform der oppe uten å ha en trapp? :rolleyes:

Stolper som skal støtte, hvordan gjør man marken stabil under dem? Jordankre, eller må man støpe? (Jeg har aldri støpt noe...) Eller holder det å legge stein under? (Dette er Skåne, så markfrost er ikke noe stort problem her.)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.