Hei, jeg skulle trenge å skjøte 2 stk 7 trinns vangstykker, fra en terrasse på ca 2,2 m, vennligst ikke kom med forslag om å bygge egne da jeg trenger en enklere løsning😫

Lime og skru tilstrekkelig grov regel på innsiden av vangstykkene? Knapt at det blir enklere men litt iallfall 😊

Sinke dem sammen, en såkalt svalehaleskjøt??

• Haha
KMNelhas
  • Laddar…
R RL1 skrev:
Hej, jag skulle behöva skarva 2 st 7 stegs vangstycken, från en altan på ca 2,2 m, kom gärna inte m förslag att bygga egna då jag behöver ha en enklare lösning😫
Kan man kanske skruva hela längd av en bärlina på yttersidan av vangstycken? Isåfall vilken skruv använder jag?

Kanskje ikke den billigste løsningen, men hvis du vil ha en så lang trapp og beholde den åpne følelsen, kan du legge vanger overlappende på innsiden.

• Liker
nanowire
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Lim og skru tilstrekkelig grov regel på innsiden av vangstykkene? Knapt at det blir enklere men litt iallfall 😊
Kan man kanskje skru hele lengden av en bjelke på utsiden av vangstykkene? I så fall hvilken skrue bruker jeg?

R RL1 skrev:
Kan man kanskje skru hele lengden av en bærelist på utsiden av vanger? Isåfall hvilken skrue bruker jeg?
Så lang som mulig uten at den går gjennom. Jeg ville også limt. Men svært viktig at det blir riktig dimensjonert både med treverket og antall/posisjoner på skruen. For mange skruer, så vel som for få, svekker konstruksjonen. Få hjelp på en måte hvis du ikke er komfortabel med det. Kan være farlig om en trapp går i stykker.

nanowire nanowire skrev:
Så lang som mulig uten at den går igjennom. Jeg ville også limt. Men veldig viktig at det blir riktig dimensjonert både med virket og antall/posisjoner på skruen. For mange skruer, så vel som for få, svekker konstruksjonen. Få hjelp på noen måte hvis du ikke er komfortabel med det. Kan være farlig om en trapp går i stykker..
Jeg tenker regel 45*145

nanowire nanowire skrev:
Så lang som mulig uten at den går igjennom. Jeg ville også limt. Men veldig viktig at det blir rett dimensjonert både med virket og antall/posisjoner på skruen. For mange skruer, så vel som for få, svekker konstruksjonen. Få hjelp på en eller annen måte hvis du ikke er komfortabel med det. Kan være farlig om en trapp går i stykker..
Hvor mange skruer samt hvilken skrue? Tenker reglar 45*170

45x145 eller 170? 😉

FredrikR FredrikR skrev:
45x145 eller 170? 😉
170 på yttersidene og 120 i midten (for den regelen må jo gå nedfor trappetrinnene)

nanowire nanowire skrev:
6x80 skrue, passe mange. Ingen ved siden av hverandre langs fiberretningen. Mulig at det finnes noen guide om skrueforbindelse på Svenskt trä.
[lenke]
Mener du fransk treskrue?

nanowire nanowire skrev:
6x80 skruv, passe mange. Ingen ved siden av hverandre langs fiberriktningen. Mulig at det finnes en guide om skrueforbindelser på Svenskt trä.
[lenke]
Eller mener du träskruv c4?

R RL1 skrev:
Eller mener du treskrue c4?
Ja, en treskrue for utendørs bruk.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.