Så lang som mulig uten at den går gjennom. Jeg ville også limt. Men svært viktig at det blir riktig dimensjonert både med treverket og antall/posisjoner på skruen. For mange skruer, så vel som for få, svekker konstruksjonen. Få hjelp på en måte hvis du ikke er komfortabel med det. Kan være farlig om en trapp går i stykker.R RL1 skrev:
Jeg tenker regel 45*145nanowire skrev:
Så lang som mulig uten at den går igjennom. Jeg ville også limt. Men veldig viktig at det blir riktig dimensjonert både med virket og antall/posisjoner på skruen. For mange skruer, så vel som for få, svekker konstruksjonen. Få hjelp på noen måte hvis du ikke er komfortabel med det. Kan være farlig om en trapp går i stykker..
Hvor mange skruer samt hvilken skrue? Tenker reglar 45*170nanowire skrev:
Så lang som mulig uten at den går igjennom. Jeg ville også limt. Men veldig viktig at det blir rett dimensjonert både med virket og antall/posisjoner på skruen. For mange skruer, så vel som for få, svekker konstruksjonen. Få hjelp på en eller annen måte hvis du ikke er komfortabel med det. Kan være farlig om en trapp går i stykker..
6x80 skrue, passe mange. Ingen ved siden av hverandre langs fiberretningen. Mulig at det finnes noen guide om skrueforbindelse på Svenskt trä.R RL1 skrev:
https://www.svenskttra.se/bygg-med-tra/byggande/forbandstyper/
Klikk her for å svare