Hei hei, jeg skal prøve å gjøre spørsmålet mitt så tydelig som mulig med noen bilder 
Jeg skal sette opp lister og vet ikke hvordan jeg best får tre ulike lister til å møtes fra tre forskjellige retninger. Området er over den nedre delen av en trapp opp til andre etasje.
Fra venstre i bilde 2 kommer en hulkillist som dekker skjøten mellom det nedre innertaket og veggen. Ovenfra kommer en hjørnelist som dekker hjørnet mellom innertaket og åpningen opp til overetasjen. Fra høyre kommer en list som dekker skjøten mellom gipsveggen i underetasjen og panelet i trappen.
Målene på bildet er kun illustrative, men tanken er at typene er omtrent slik.
Hvordan får man disse tre til å møtes uten at det ser for jævlig ut?
Jeg skal sette opp lister og vet ikke hvordan jeg best får tre ulike lister til å møtes fra tre forskjellige retninger. Området er over den nedre delen av en trapp opp til andre etasje.
Fra venstre i bilde 2 kommer en hulkillist som dekker skjøten mellom det nedre innertaket og veggen. Ovenfra kommer en hjørnelist som dekker hjørnet mellom innertaket og åpningen opp til overetasjen. Fra høyre kommer en list som dekker skjøten mellom gipsveggen i underetasjen og panelet i trappen.
Målene på bildet er kun illustrative, men tanken er at typene er omtrent slik.
Hvordan får man disse tre til å møtes uten at det ser for jævlig ut?
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 433 innlegg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7.433 innlegg
En kloss
det er da den jeg hadde valgt men da er jeg rett bevisst på hvor min grense går.
Trenger såklart ikke være helt firkantet uten kan såklart tilpasses for å ikke bli større enn nødvendig.
Trenger såklart ikke være helt firkantet uten kan såklart tilpasses for å ikke bli større enn nødvendig.
Var inne litt på samme spor, da blir pirket i stedet å passe inn en kloss med alle nivåforskjellene og sånt. Helt firkantet blir nok som sagt ikke superbra, men det burde gå å få til med multisagen og et par forsøk tenker jeg.Rickard.ag skrev:
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 433 innlegg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7.433 innlegg
Elektriske verktøy i all ære men dette ser ut i mine øyne å bli en sånn jobb der du kommer unna mye bedre med en fintannet håndsag og ev en stemjern... Og sandpapir.
Men som sagt dine øyne og dine hender
lykke til og gi deg ikke om du ikke blir fornøyd med den første. Og som alltid legg ut et bilde av det ferdige.
Men som sagt dine øyne og dine hender
Klikk her for å svare