Fikk forresten fra annet hold tips om å sette noe elastisk fugemasse i skjøten for å unngå sprekkdannelse. Kunne det funke? Finnes det ikke risiko for at overflaten likevel sprekker selv om selve fugen er elastisk?
 
Gå inn og les på f.eks. gyprocs hjemmeside, der finnes utmerkede instruksjoner for hva man skal og ikke skal gjøre. F.eks. anbefales ikke elastisk fugemasse, noe som føles ganske logisk. Bevegelsene i den elastiske fugen vil, akkurat som du selv mistenkte, gjøre at malingen eller tapeten sprekker i stedet. Papirremse og sparkel gjør at overflaten kan ses som en eneste stor gipsplate uten skjøter, elastisk fug eller glassfiberremse skaper en fuge som lettere beveger seg enn resten av overflaten, noe som i sin tur kan føre til sprekkdannelse hvis stenderverket beveger seg.
 
Stefan N skrev:
Som jeg skrev i en annen tråd så fins det gips som er forsenket rundt om for å kunne ha remse der.
Hvor finner man denne platen i Oslo?

Bestillingsvare?

MVH
 
Stefan N skrev:
Sjekk med norgips.sverige@norgips.com hvor de har forhandlere.
Takk
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.