Om du reglar cc-450 kan du jo kjøpe plater med 900mm bredde som er enklere å håndtere, i tillegg gir det en stabil vegg.

Du vurderer vel ikke å sette takgips på veggen?

Finnes det virkelig vanlig gips i 60 cm bredde?

toker78 skrev:
Samtidig hadde det vært bra om man kunne sette 600 plater utenpå hverandre der skjøtene kommer på samme sted. Så slipper man å dra hjem store 1200 plater fra byggevarehandelen, 600 er jo lettere å håndtere.
Det er en riktig dårlig idé å lage generalskjøter på den måten, med mindre du liker sprekker, selvfølgelig. Du får et mye bedre resultat om du forskyver skjøtene.

Legger man skjøtene på hverandre, vil man knekke plate nummer to fordi det blir en åpning siden platen er tynnere i kanten.
Det er ikke noe problem når man har en hel plate over skjøten.

Hvis 1200 plate er for vanskelig å jobbe med, finnes det 900 plater.

protte

prototypen skrev:
Om 1200 skiva är for bänglig å jobbe med så finnes det 900 skiver.

protte
Men det blir litt slitsomt siden han har reglet cc600

Det er ikke jeg som har brukt regler... det var så fra begynnelsen. Jeg tok ned den gamle gipsen for når jeg skulle fjerne flisene så fulgte også deler av gipsen med. Så delvis for å slippe å reparere en masse så tenkte jeg at det var lettere å bare bytte ut den gamle gipsen med en ny. Deretter ville jeg sette regler på tvers så jeg var sikker på at de ville sitte i skikkelig tre. Visst, det hadde sikkert fungert med mollyplugg men føles uansett bedre med prima treverk. Men da får det bli 1200 plater som er forskjøvet. Takk for hjelpen alle sammen...

S
setter du t plåten kan du sette 900mm gips

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.