Har satt nesten all mosaikk på kjøkkenet, men har fire ark igjen som må skjæres. Det er glassmosaikk, 20x20mm, og jeg må kutte en rad på midten siden det ellers ikke får plass. Prøvde med en stor fliseskjærer, men det gikk ikke.
Har en elektrisk skjærer med diamantblad også, men går det? Mosaikken sitter jo på nettark, og dessuten vil vel splinter fyke rundt.

Hva er den beste måten? En papegøyebiter funker vel ikke heller? (som er til for fliser)
Det må ikke bli helt rett, siden det er den avsluttende raden, så det kommer jo en stripe silikon på.

Takknemlig for alle svar!
 
Tyresö
Du kan kanskje prøve med en kakeltång.

images

Den finnes i alle mulige fabrikat og prisklasser.
 
jeg og murere som jeg har sett jobbe med glassmosaikk bruker vanlige fliseskjærer, vel, ikke noe billig dritt, men det er ingen problemer med en billigere skjærer, selvfølgelig kan noen mosaikkbiter sprekke og gå i stykker, men da er det bare å skjære flere
 
Jeg er ingen proff, brukte flistang og noen sprakk også med den så jeg lurer på om det finnes en virkelig bra måte? spesielt hvis man er uerfaren.
Beste måten er kanskje å avslutte med en trelist? eller annet i samme stil altså ikke sprukket glassmosaikk.
 
sist jeg satt glasmosaikk så brukte jeg som sagt flisekutter, men så er også papegøyetangen et veldig bra verktøy på mosaikk, men det kreves litt teknikk
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.