Har satt nesten all mosaikk på kjøkkenet, men har fire ark igjen som må skjæres. Det er glassmosaikk, 20x20mm, og jeg må kutte en rad på midten siden det ellers ikke får plass. Prøvde med en stor fliseskjærer, men det gikk ikke.
Har en elektrisk skjærer med diamantblad også, men går det? Mosaikken sitter jo på nettark, og dessuten vil vel splinter fyke rundt.
Hva er den beste måten? En papegøyebiter funker vel ikke heller? (som er til for fliser)
Det må ikke bli helt rett, siden det er den avsluttende raden, så det kommer jo en stripe silikon på.
Takknemlig for alle svar!
Har en elektrisk skjærer med diamantblad også, men går det? Mosaikken sitter jo på nettark, og dessuten vil vel splinter fyke rundt.
Hva er den beste måten? En papegøyebiter funker vel ikke heller? (som er til for fliser)
Det må ikke bli helt rett, siden det er den avsluttende raden, så det kommer jo en stripe silikon på.
Takknemlig for alle svar!
jeg og murere som jeg har sett jobbe med glassmosaikk bruker vanlige fliseskjærer, vel, ikke noe billig dritt, men det er ingen problemer med en billigere skjærer, selvfølgelig kan noen mosaikkbiter sprekke og gå i stykker, men da er det bare å skjære flere
Jeg er ingen proff, brukte flistang og noen sprakk også med den så jeg lurer på om det finnes en virkelig bra måte? spesielt hvis man er uerfaren.
Beste måten er kanskje å avslutte med en trelist? eller annet i samme stil altså ikke sprukket glassmosaikk.
Beste måten er kanskje å avslutte med en trelist? eller annet i samme stil altså ikke sprukket glassmosaikk.
Klikk her for å svare
