Heisann.
Jeg har bestilt en gummimatte til en arbeidsbenk og lurer på om noen har en god idé om hvordan man deler den i mindre deler?
Å skjære med kniv går jo knapt i en seig, tykk gummimatte?
Tips på feste mottas også med takk? Skru eller lime med en slags 2-komponentslim?
mvh /H
Jeg har bestilt en gummimatte til en arbeidsbenk og lurer på om noen har en god idé om hvordan man deler den i mindre deler?
Å skjære med kniv går jo knapt i en seig, tykk gummimatte?
Tips på feste mottas også med takk? Skru eller lime med en slags 2-komponentslim?
mvh /H
Det jeg sett er at enten legge en distanse under og over, typ klemme teppet mellom to lekter og deretter skjære med tapetkniv. Eller bare legge teppet på en kryssfiner eller lignende og bruke en metallinjal eller regel og så skjære gjentatt med tapetkniv.
Stikksag vil vel gjøre ganske stygg kant?
Stikksag vil vel gjøre ganske stygg kant?
Med kraftig blad så fungerer det nok rett bra (om man er forsiktig). Jeg hadde dog tatt dykkverktøyet.tensiden skrev:
Beste svar
12 mm stallmatte har jeg skåret med en god brytebladskniv. Man må skjære flere snitt og med litt olje så binder ikke bladet mot gummimatten. Det hjelper om man legger matten på en plate og skjærer langs kanten for da åpner snittet seg og man kan dessuten skjære gjennom matten når man først har kommet så langt.
Akkurat så gjorde jeg, det gikk som smør!!Z z_bumbi skrev:
Så en skarp tapetkniv (typ Stanley Fatmax eller lignende) skjærer en hard gummimatte uten problem (hvis noen flere har samme funderinger)
Klikk her for å svare