Holder på å bytte gipsen i et av soverommene og merket at flere av stenderne hadde skårer i seg. Har ingen byggeerfaring så vet ikke helt hva hensikten er, tenkte at noen her kanskje hadde et godt svar? Min første tanke var at det er for å rette ut en bue i stenderen men da pleier man vel både skåre dypere og også slå inn en kile i skåret for å rette den ut? Veggen er for øvrig ganske så rett.

Trebjelke med skårer installert i vegg med isolasjon på begge sider, viser spørsmål om skårens formål i byggkonstruksjon. En nærbilde av en trestender med skårer, omgitt av gul isolasjon. Det er et verktøy synlig til venstre i bildet.
 
K
Sannsynligvis har regelen enten blitt brukt som underlag til en midlertidig arbeidsbenk og dermed saget litt, eller så har man tidligere revet skivemateriale ved å sage. Skal man gjøre inngrep på stående reglene (for flexrør, VA etc) bør det være i midten av regelen da det er fibrene på yttersiden som bærer absolutt mest har jeg fått lære meg.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.