Sannsynligvis har regelen enten blitt brukt som underlag til en midlertidig arbeidsbenk og dermed saget litt, eller så har man tidligere revet skivemateriale ved å sage. Skal man gjøre inngrep på stående reglene (for flexrør, VA etc) bør det være i midten av regelen da det er fibrene på yttersiden som bærer absolutt mest har jeg fått lære meg.