Hei,
Jeg har en større bod bygd på 60-tallet og utbygd en gang etter det (høyre delen på bildet). Det har lekket inn litt i taket, og den er generelt i dårlig stand. Vil bytte tak og rive ut alt unntatt bærekonstruksjonen (men kanskje også bytte noen ender på takbjelkene). Altså bytte isolasjon i gulv, vegger og tak + bytte deler av panelet og vinduene. Jeg er ikke en erfaren byggmester og vil trenge en del råd om hvordan dette bør gjøres på best mulig måte. Hvilket isolasjonsmateriale som passer, om jeg skal ha plastfolie eller ikke, hvor tykt materiale osv. Har noen tips om en guide for dette online eller i trykt bok?

Det er kanskje en stor jobb for en nybegynner, men det er på den annen side kun en bod, så et mislykket forsøk er ikke så kostbart + det føles som et lærerikt prosjekt. Se bilder nedenfor.
Takk på forhånd for svar!

En eldre hvit friggebod med to vinduer og en dør under et skråtak, omgitt av trær, med gjenstander stablet på terrassen.

Om boden ikke er oppvarmet året rundt så skal du ikke bruke plast da den er diffusjonstett (ikke slipper gjennom fukt). Bruk i stedet vindsperre som puster mellom veggstenderne og luftspalten.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.