Y
Planlegger innkjøp av veggplater, men så blir jeg i tvil om hvilken høyde jeg skal velge..
jeg har 245 fra grunn gulvet og opp til takbjelkene (hva de nå kalles)...

Men så kommer jo lektere og innertaket... gipsen er 13mm... men hvis jeg fusker tenker jeg at jeg kanskje kan måle på takboksen, antar jeg, den er typ 4,5cm høy..

245- 4,5cm... ok, da ga det jo seg selv sånn sett at 240 blir passende

men det er vanskeligere med platene til ytterveggene, de går ned et stykke under grunn gulvet, si 246...

Men jeg vet ikke, skal man kjøpe 250 plater og sage av dem, eller 240 og kanskje ikke sette dem helt ned mot gulvet?

B
kan du lage en liten skisse av hvordan veggen ser ut

Hei igjen.

Vi hadde jo en liten diskusjon tidligere om i hvilken rekkefølge du skulle gjøre, vegg eller tak først.

Jeg anbefalte jo taket først.

Nå når du har kommet så langt som du har gjort, så tenk gjerne på nå når du står i bygget hvilket som er lettest.

For banker du på plass taket nå, så kan du bare støtte opp platene mot, tar du veggene først så må du skjære alle takplatene.:rolleyes:

Y
Jajo, men saken var den at selgerne har kampanjepris akkurat nå, så hadde håpet på å kjøpe to paller med gips direkte og spare noen kroner.

Det spiller nok ingen større rolle. Å kappe nederkanten av en skive går på 3 røde sekunder. Det er bare å legge opp skiven plant og dra med kniven mot en rettholt eller lignende.

Men det går jo fortere om man ikke trenger å kappe nederkanten.

Yrrol skrev:
Jajo, men greia var at selgerne har kampanjepris akkurat nå, så jeg hadde håpet å kjøpe to paller med gips direkte og spare noen kroner.
Oki. Men skulle du ha gips i taket? I så fall spiller det jo ingen rolle, men selv om du bærer det inn så har du noe å stå på når du gjør taket.:)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.