Har for meg at jeg i et innlegg her i forumet tidligere har lest et tips om hva man kan gjøre (foruten å bytte platen) når et hjørne på gipsplaten har blitt skadet.
Fins det et middel eller type sparkel man kan fylle ut hulrommet med?
Takker på forhånd!
Fins det et middel eller type sparkel man kan fylle ut hulrommet med?
Takker på forhånd!
Kommer an på hvordan skaden ser ut... Kanskje kan du fjerne den skadede biten og legge i en ny, altså med en kortling bak.... Ellers finnes det kgipsbruk som er alle tiders å jobbe med... men pass bare på å legge en fin overflate, da det er mye arbeid med å slipe ned til riktig nivå...
Tja, det er jo øvre høyre hjørne som er skadet, kanskje 2*2 cm. Pappen sitter fast på forsiden. Føles tungt å bytte platen bare for dette da det finnes et par gjennomføringer i den. Dessverre sitter platen på et sted som ikke tillater flere kortlinger. Dessuten føles det som minst like mye arbeid som å bytte platen. Er det ingen som har forslag til noe annet?Milkshaken skrev:
Jeg er enig med Jon, et så lite hull sparkler du bare igjen. Særlig hvis det er et hjørne, for da har du vel en regel bak som hindrer sparkelmassen fra å forsvinne et sted det ikke skal. Så tykk sparkel kan synke litt, så vær forberedt på å legge et tynt ekstra lag etter at det har tørket.
Klikk her for å svare