Hei formet,

Vi holder på å renovere her hjemme, har tatt inn firma. De holder på med senking av taket, og i forbindelse med kabeltrekking gjennom den nylagte tynnpanelen så har man på ett sted boret seg gjennom den gamle gipsen, samt også penetrert plastfilmen (dampsperre?) som beskytter isolasjonen mellom etasjene, så isolasjonen er synlig. Hvor farlig er dette i lengden. Skal jeg be dem utbedre disse skadene, eller er det ingen fare, på grunn av at de monterer nye gipsplater?

Takknemlig for svar!

Beste svar

surris
D DenNyfikne skrev:
Hei forumet,

Vi holder på å renovere her hjemme, har tatt inn firma. De holder på med senking av taket, og i forbindelse med kabling gjennom den nylagte spilepanelet har man på et sted boret seg gjennom den gamle gipsen, samt også penetrert plastfilmen (dampsperre?) som beskytter isolasjonen mellom etasjene, så isolasjonen synes. Hvor farlig er dette på lang sikt? Skal jeg be dem utbedre disse skadene, eller er det ingen fare, siden de monterer nye gipsplater?

Takk for svar!
Er det varmt eller kaldt ovenfor? Hvis det er kaldt så trengs det å utbedres. Er det varmt så nei, og da er det sannsynlig at det ikke er noen dampsperre som ligger, men bare noe for å holde isolasjonen bedre på plass.

surris surris skrev:
Er det varmt eller kaldt ovenfor? Hvis det er kaldt må det gjøres noe. Hvis det er varmt, så nei, og da er det trolig at det ikke er noen dampsperre som ligger der, bare noe for at isolasjonen skal ligge bedre på plass.
Det er varmt ovenfor. Okei. Men da kan jeg sove rolig inntil videre. ☺️

Tusen takk for svar! Ha en god helg!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.