Hei.
Når jeg skulle male om deler av fasaden så jeg at denne regelen var i dårlig stand i nederkant. Tror dere dette påvirker bæreevnen (ut fra bildene)?

Det er den korte nederste vertikale regelen som er 2 sammensatte biter på 210mm høyde. Dybden på reglene er ca. 140mm. Jeg har fjernet det som er virkelig dårlig og da skrelt bort 30 mm på regelenes dybde ca 95mm i nederkant av regelen. Kanskje det ville gått greit å bytte, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal få fjernet reglene helt ettersom de er spikret fast et sted, og jeg har ikke så mye tid nå (mer som skal ses over og males).

Jeg har penslet på linolje og tenkte å sparkle og sette på en 20mm plank for så å sparkle fuger og male alt med linoljemaling. Som en midlertidig løsning og se hvordan det ser ut om noen år. Er dette dumt?

Skadet treverk på fasaden med flassende maling og råte nederst, omgitt av blåmalte paneler og trekanter av mørkt treverk.

En fasade med store vinduer med skadet maling og råttent tre nederst. En refleksjon av en person som tar et bilde kan sees i vinduet.
Stige lent mot et hus med store vinduer og rød murstein, omgitt av busker, på en solfylt dag.

R
Noe vannpåslag som renner langs stolpen ned, sjekk de andre også, de støtter taket. Kanskje fargen holder det sammen så det ikke synes. Og se om du kan tette til med overmalbar tetningsmasse.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.