Bor i et rekkehus med 5 leiligheter, nå har de begynt å grave for et hus på nabotomten min for å forberede for peling neste uke.
Disse skadene har oppstått etter gravingen:
Stolpe som holder taket. Andre siden av stolpen, ser tydelig at gipsen er trykket inn her. Her ser man at ytterveggen har flyttet seg utover 5-6mm.
Et annet rom i andre etasje.
Det finnes mer feil, sprekker i vegger, silikon i dusjrom som slipper m.m
Vibrasjonsmåler montert utenpå 16mm frogolit med gjengestang inn i grunnmuren.
Den har som mest registrert hvis jeg ikke husker feil, 2,2mm/s, da de har gjort en risikovurdering som setter grenseverdien til maks 3,5mm/s føles det som de ikke tar min bekymring på alvor fordi de er langt fra grenseverdiene.
Dum som man er nei, derimot finnes det en tilstandsrapport som ble gjort uke 9 i alle leiligheter som sier ingen anmerkninger. signert av takstmann.
vi skulle nemlig ikke være bekymret da vi ikke skulle merke noe som helst, til tross for det ble det gjort inspeksjon i alle leiligheter så en viss bekymring finnes nok.
Jeg hadde vært bekymret hvis ytterveggen hadde flyttet seg 5 mm. Uansett hva deres grenseverdi sier, hadde jeg ikke brydd meg om det skjer sånt i ditt hus.
Jeg hadde vært bekymret hvis ytterveggen hadde flyttet seg 5 mm. Deres grenseverdier hadde jeg ignorert hvis sånt skjer i ditt hus.
Jeg har informert dem om dette i dag, de har vært og sett på nye skader som har oppstått i uken 3 ganger, men likevel fortsetter de som om ingenting har skjedd.