Hei

Har bygget en ny skillevegg mellom to soverom. Opprinnelig tanke har vært å sette gips på den ene siden og OSB+gips på den andre siden av veggen. Planen var å enkelt kunne henge opp tyngre ting på OSB-veggen uten plugg.

Har begynt å tenke om:
- Droppe heldekkende OSB og kun forsterke der vi skal henge ting. Fordelen er å spare vekt...
ELLER
- Sette opp OSB-platene (som jeg dessverre allerede har kjøpt). Fordelen kan jo være at veggen blir bedre lydisolert.

Hvordan ville dere resonnert?

V h

/F

Jeg ville uten å nøle et halvt sekund engang, sette osb og gips på begge sider av veggen.

• Liker
mr_bygg og 4 andre
  • Laddar…
Definitivt sett opp.
Ikke feil med isolasjon i veggen også, koster ikke mange kroner og kan være verdt hver eneste krone om det blir litt høyere lyd fra en side;)

• Liker
tobbbias
  • Laddar…
Hvilken no-brainer! Du har jo allerede kjøpt dem så klart dem skal opp!

Selv om du akkurat nå vet hvor du skal feste ting så vil det komme andre behov i fremtiden.

Hva er det for vekt du vil spare egentlig?

A Amrich skrev:
Hvilken no-brainer! Du har jo allerede kjøpt dem så klart de skal opp!

Selv om du akkurat nå vet hvor du skal feste ting så kommer det andre behov i fremtiden.

Hva er det for vekt du vil spare egentlig?
Øøhhh...vekten på OSBn...så klart...
:P

/F

Hvordan da spare vekt? Raser gulvet? Små muskler?;)

Er gulvet så svakt at det ikke takler vekten

Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Hvordan da spare vekt? Raser gulvet? Små muskler?;)
Vurderer at gulvet ikke skal utsettes for unødvendig vekt...musklene løser det, men det er et skikkelig styr å få opp 1200mm brede plater i trappen...haha...det samme gjelder for så vidt også gips...

/F

K KakelDaniel skrev:
Er gulvet så svakt at det ikke tåler vekten
Gammelt bjelkelag. Litt svakt dimensjonert etter min mening...

/F

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.