Hei!
Begynner å føle at det er en del tråder som har blitt startet, men ikke avsluttet fra meg, men jeg kan berolige dere som faktisk har kontroll på hvem jeg er at jeg ikke gjør en "sinte snekkeren" og er overalt på en og samme gang uten å ta en ting av gangen
Men nok om det! Nå kommer vi til dagens problemstilling som jeg tror mange av dere kan kjenne dere igjen i!
Jo, det er slik at kona her hjemme synes det er for mørkt i trappa/gangen og vil sette inn et vindu for å slippe inn lys, og som vanlig vil jeg nok få høre om hvor mørkt det er daglig inntil det er satt inn et vindu.
Problemet er at veggen dels ikke har noe vindu i dag, men også at det er hullstein med teglfasade. Så jeg lurer kort og godt på hvordan man løser dette på best mulig måte? Min tanke er å sette inn 2 stk. 40 eller 50 cm brede vinduer for å gjøre så liten innvirkning som mulig på bredden.
Over den tenkte vindusplasseringen fortsetter veggen ytterligere en meter ca. Det er ikke noe direkte som hviler på denne veggen i takkonstruksjonsveien eller lignende, så det føles ikke som om det burde være noen større bekymringer.
Hvordan bør man gå fram på enkleste måte? Å legge inn en lecabjelke eller lignende er jo et ganske stort inngrep, og jeg hadde gjerne kommet unna med en lettere påvirkning.
Og det med byggetillatelse og lignende er jeg allerede innforstått med, så det er bare selve utførelsen jeg er usikker på
Mvh Jimmy