Om man sager om gipsskjøten til midten av stenderen, slipper man å lage en ramme da? Det holder med kun kortlinger? Hvordan sager man best ut fra gipsen, sirkelsagen?Tss skrev:
Fibergips fikk jeg tips om også, er det bra?
Sist redigert:
det så ut som sponplater først! gips kan skjæres med gipskniv(bryteblad)med litt jobb,J Julamannen skrev:
kan skjæres men det støver vanvittig! en bjelke på gulvet og en stolpe på midten.
Jeg skulle som du vurderer kappe 2 cm på hver side og deretter bare ha kortlinger. Bruk vanlig sag. Det støver litt, men ikke sååå farlig.
Deretter når det gjelder sprider, så fas av kantene der gipsen møtes. Bruk så papirremse der du sparkler først, legger deretter papirremse og så sluttsparkler. Det bør virkelig gjøre så sprekker holder seg borte.
Jeg har dog hatt ganske godt resultat med vanlig fiberremse (nett) også. Jeg tror ikke det der er et sted som beveger seg spesielt mye nemlig. Pleier å være hjørner i hus osv som beveger seg med årstidene.
Deretter når det gjelder sprider, så fas av kantene der gipsen møtes. Bruk så papirremse der du sparkler først, legger deretter papirremse og så sluttsparkler. Det bør virkelig gjøre så sprekker holder seg borte.
Jeg har dog hatt ganske godt resultat med vanlig fiberremse (nett) også. Jeg tror ikke det der er et sted som beveger seg spesielt mye nemlig. Pleier å være hjørner i hus osv som beveger seg med årstidene.
menade att klingsåg dammar! att handsåga mot regel går visst,inte helt lätt dockJohnny Viking skrev:
Jag skulle som du funderar på kapa 2 cm på var sida och sedan bara ha kortlingar. Använd vanlig såg. Det dammar lite men inte sååå farligt.
Sedan vad gäller sprider så fasa av kanterna där gipsen möts. Kör sen pappremsa där du spacklar först, lägger sen pappremsan och sen slutspacklar. Det bör verkligen göra så sprickor håller sig borta.
Jag har dock haft rätt gott resultat med vanlig fiberremsa(nät) också. Jag tror inte det där är ett ställe som rör sig speciellt mycket nämligen. Brukar vara hörn i hus etc som rör på sig med årstiderna.
Okei. Høres ut som gode ideer alt sammen.
Veggen er nøyaktig 95 tykk, er det 70x45 lekter og gips som gjelder da?
Veggen er nøyaktig 95 tykk, er det 70x45 lekter og gips som gjelder da?
Du skrev innertræet er 69 mm. Men det er sannsynligvis 45x70 stender, som muligens har krympet litt med tiden. Så kjøp det som stendere. Deretter 13 mm gips utenpå.J Julamannen skrev:
Eksakt match til nåværende vegg vil du ikke få. Det er sparkelens hensikt.
Bredsparkle ordentlig minst 30 cm bredt over skjøtene så ujevnheter forsvinner mer.
Klikk her for å svare