Har lett, men har ikke funnet nøyaktig hva som gjelder, men likevel forstått at man bør sjekke med sin lokale feier...
Men noen som har tips allerede nå så jeg blir klokere :)
Holder på å sette inn panel i taket på loftet, men hvordan fester jeg dem ved skorsteinen. Øvrige taket er festet med klips mot 2"2 regler. Mellom folie og panel ligger det 45mm steinull

Takvindu med plastfolie og treplanker som strekker seg mot en murvegg, viser isolasjon og konstruksjonsdetaljer ved en skorstein.
23cm i dag til takstol
Byggprosjekt på loft, viser trestendere med plastfolie mot pipe, isolasjon lagt mellom og ubehandlede vegger.
Test hvordan det blir...
Innvendig takpanel under bygging med isolasjon og synlige takstoler nær en skorstein.

10 cm til brennbart.

• Liker
wrang
  • Laddar…
Sist redigert:
Merk at det står "MAKS 80 grader", dvs "OPP TIL 80 grader", ikke "MINST 80 grader" dvs "fra 80 grader og oppover". Det bør finnes en regel til som begrenser hvilken laveste temperatur det er som krever 10 cm, under den trengs da ingen avstand i det hele tatt, alternativt en definisjon av hvilke deler (røykkanaler etc) som anses varme.

• Liker
wrang
  • Laddar…
Jeg er bare ute etter å vite hvilket materiale jeg kan bruke for å feste den siste biten, det er ikke så gøy hvis de sier å rive ned siden det er feil. Å kjøpe en stålregel er kanskje en løsning???

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.