Vet ikke om jeg la tråden riktig, eller om den skulle ligget under vaskerom eller bad...
Mens vi renoverer badet i første etasje trekker vi nye rør i taket på vaskerommet. Dette resulterer i at det har løsnet litt puss og maling der vi har boret, så vi tenkte å friske opp vaskerommet.
Ingen renovering, bare ny maling på veggene, ny benkeplate og skapfronter. Ny benk og vask over vaskemaskin og tørketrommel.
Og så skal vi sette inn et badekar! Det er imidlertid ikke så avslappende å ligge i et bad og se på kleshaugen som pleier å ligge foran vaskemaskinen, så vi ønsker å ha en slags skillevegg.
Der er to sluk i gulvet og fall til begge to, men det er ingen rett grense i gulvet der fallene deler seg. Så jeg tenkte at veggen slutter et stykke over gulvet for at vann skal kunne renne fritt, samt at den slutter et stykke under taket for ventilasjon. Den må selvfølgelig støttes i gulv og tak på noe vis.
Den må heller ikke være for tykk. Og helst bare forankres i vegg og tak. Hvis det ikke blir bra vil jeg kunne rive det ut igjen uten å ha ødelagt gulvet
Så jeg søker tips på hvordan man kan bygge en slik vegg som også ser pen ut! Tips om materialer jeg kan bruke? Badekaret kommer til å bli brukt en dag i uken, ventilasjonen i rommet er god. Men mistenker likevel at trestendere kanskje ikke er optimalt?
Tenkte litt på å få sveiset et rammeverk med dør der jeg så limer på frostet glass, typ industrivegg. Mistenker dog at det blir kostbart. Kanskje man kan lage rammeverket i tre?
Et annet forslag jeg har fått er å henge opp noe lintøy som gardin, men har vanskelig for å se det for meg som en pen løsning.
Legger ved bilde av hvordan det ser ut i dag, samt to bilder av hvordan planløsningen kommer til å bli. Målene er ca 3,3x3,1m
Vil gjerne ha hjørnebadekar eller noe annet større hvis det dukker opp noe brukt til god pris, ellers blir det et standard som vi allerede har liggende.
Vi har glassblokker som er murt direkte på gulvet. De står jo på gulvet og kanskje ikke er hva du etterspurte? Lengst inn nederst mot gulvet ble det brukt en halvblokk for å lage hull for rør.
Vi har glassblokk som er murt direkte på gulvet. De står jo på gulvet og kanskje ikke er hva du etterspurte? Lengst inn nederst mot gulvet ble en halvblokk brukt for å lage hull for rør.
Hvordan har dere festet blokkene i vegg og gulv? Bare limfuge? Har dere noen armering mellom blokkene?
Når vi koblet sammen rørene som går opp til badet passet vi på å trekke rør dit badekaret skal stå, og tenkte da samtidig om litt.
Så det blir et standardbadekar bak den grønne palmen ifølge bilde nedenfor.
Men jeg hadde ønsket å ha en form for skillevegg der palmen står, og da hadde det nok ikke vært så dumt med glassblokk.
Der gjør det heller ikke noe om veggen står dikt an på gulvet.
Det var en håndverker som gjorde glassblokkveggen, og den skal være limt i gulv og vegg. Altså, han flisla først og bygde deretter veggen. Jeg vet dessverre ikke om det er armert noe.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.