Jeg skal sette opp downlights i taket så jeg trenger å senke taket 45 mm, vurderer å bruke stålstendere i stedet for tre, men har aldri brukt dette. Ville dette fungert? Har dere bilder er det supert!
Hvilket mellomrom skal det være på innertak 30cc eller 60cc. Kommer til å sette dette på et allerede eksisterende gipstak.
MVH/Dadde
Hvilket mellomrom skal det være på innertak 30cc eller 60cc. Kommer til å sette dette på et allerede eksisterende gipstak.
MVH/Dadde
Det blir kanskje ikke helt enkelt å henge et nytt tak rett i et gipstak.. I alle fall ikke hvis du ikke kan finne bjelkene som selve gipstaket henger i og feste de nye bjelkene der..
Riv ned den gamle gipsen ellers så mister du ingen takhøyde og kan kanskje bruke eksisterende bjelker dessuten..
Riv ned den gamle gipsen ellers så mister du ingen takhøyde og kan kanskje bruke eksisterende bjelker dessuten..
De gamle reglene sitter 30cc så jeg tenkte å feste stålreglene i dem. Jeg tenker å åpne opp det gamle taket bare der spottene skal sitte så jeg får plass til boksene. Det blir lettere å legge VP-rør om jeg senker taket med 45mm. Jeg har et flatt yttertak så det er ikke så mye plass for kabler og bokser.
Flere tips og ideer?
Hva koster stålregler?
Hvor finnes de i Göteborg
MVH/Dadde
Flere tips og ideer?
Hva koster stålregler?
Hvor finnes de i Göteborg
MVH/Dadde
Det store spørsmålet.... Er eksisterende tak dimensjonert for å henge opp enda et tak i?
Plåtreglar 45 koster omtrent 17 kroner meteren et sted og sekundærprofil for undertak i samme sjikte... Hvor de finnes i Göteborg?
Formentlig vokser nettopp plåtreglar på byggevarehandelen
Personlig ville jeg valgt sekundærprofiler i doble lag, men det er meg det.. Hvis nå eksistert tak tåler ytterligere enn 15kg/kvm vil si...
Plåtreglar 45 koster omtrent 17 kroner meteren et sted og sekundærprofil for undertak i samme sjikte... Hvor de finnes i Göteborg?
Formentlig vokser nettopp plåtreglar på byggevarehandelen
Personlig ville jeg valgt sekundærprofiler i doble lag, men det er meg det.. Hvis nå eksistert tak tåler ytterligere enn 15kg/kvm vil si...
Klikk her for å svare