Hei
Har kommet over et problem i huset mitt, vil ha fliser i gangen (22mm sponplater på cc600 bjelkelag) uten noen nivåforskjell til de andre rommene (8mm parkett oppå plater og bjelkelag).
Min tanke var å sette kortlinger og legge gulvplater på dem, gulvplatene og de eksisterende bjelkene havner da på samme nivå for deretter å avrette til jeg er fornøyd med nivået.
Er dette gjennomførbart eller holder jeg på å gjøre noe feil??

Arealet det handler om er 1.6*1.6

Takk på forhånd
Rickard

Vi skal gjøre det samme bare når vi bygger vårt bad. Vil ikke ha en nivåforskjell inn til badet. Vi har cc600 i dag og kortler cc300 nedsenket 22mm for å legge sponplaten i og deretter flyte oppå.
Jeg har snakket med en snekker og den flisleggeren som skal sette fliser og klinker og de sa at det fungerer bra. Så jeg håper virkelig at man kan gjøre så...

Det er litt pirk med det, men resultatet blir bra, jeg høvlet ned mine lekter og satte en ekstra mellom, og det har fungert i mange år.

Men dere setter vel en list på gulvbjelkene så sponplaten får støtte der også.

Protte

ja, akkurat. vi hadde tenkt å sette en som går langs med før vi kortler. da får vi bra med støtte...

Ojsann
Var og kjøpte alt jeg trodde jeg skulle trenge i går, men noen lister å sette på eksisterende stendere hadde jeg ikke en tanke på.... takker for tipset

Holder det å sette en spikervinkel (heter det så? håper dere skjønner hva jeg mener) under kortlingene eller må man bruke bjelkesko??

Kortlegg vekselvis så kan du spikre gjennom gulvbjelken. Der det ikke går å komme til kan du enten skråspikre eller sette en 45x45 i hjørnet mellom bjelke og kortling. Men selvfølgelig går det an å sette bjelkesko også.

Protte

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.