Faktisk, men han er jo ganske gretten og vil ikke gjøre jobben om igjen, så hva er minst mulig dokumentasjon? Det skal jo være forsikringsbart også, dette var opprinnelig en vannskade så det er involvert og skal godkjenne det hele.

Hvis en beregning som viser at det fungerer, bør det være nok.

• Wow
El-Löken66
  • Laddar…
Staffans2000
For det første, var dette den fjolleste overreaksjon på det minste I-landsproblemet, jeg har sett på lenge. Helt ubegripelig faktisk hvordan man kan henge seg opp i en slik bagatell! Jeg forstår meget godt at håndverkere furter. For hvem vil reparere noe som ikke er ødelagt? Å høvle ned bjelkene jevnt, blir vanskelig. Så risikoen er at det blir dårligere enn før høvlingen.

Men rent holdfasthetsmessig, er det ingen problemer i det hele tatt. Bare mye jobb, for liten, eller ingen gevinst overhodet.

Staffan

• Liker
whak og 1 annen
  • Laddar…
Jo, kan jo virke som det, men nå hadde jeg jo et toppbad som ble slurvete gjenopprettet pga stress, overbookinger og dårlig planlegging. Så er det jeg og ikke byggherren som skal gå der daglig og tenke på hvordan det burde sett ut. Hva ville du selv gjort?

Staffans2000
O olof63 skrev:
Jo, kan jo virke som det, men nå hadde jeg jo et topp bad som ble slurvete gjenopprettet på grunn av stress, overbooking og dårlig planlegging. Så er det jeg og ikke byggmesteren som skal gå der daglig og tenke på hvordan det burde sett ut. Hva ville du selv ha gjort?
Slurvete gjenopprettet?
Er det noen ekte feil også? Eller bare den lille filleting med den tommetykke terskelen?

Staffan

Er det ikke tetningslag på gulvet med oppbrett, så må veggene i så fall også gjøres om når gulvet rives opp? Det blir jo i prinsippet å gjøre om alt en gang til i så fall.

Det er nok billigst å gjøre om, finnes alltid ting å diskutere men akkurat nivåforskjellen ble feil pga dårlig planlegging og kommunikasjon. Den firmaet gjør hundrevis av bad årlig og alle jobber blir jo ikke helt bra som de er enige i.

Ville bare en oppdatering her, det kom en besiktningsmann og så på hvorvidt gulvsluk og fall var utført i henhold til bransjereglene. Det hadde jeg jo aldri stilt spørsmål ved, men byggmesteren syntes tydeligvis at det var viktig, og den rapporten bekrefter at gulvet er utført i henhold til reglene. Men jeg har jo hatt som innvending at de skulle ha informert meg eller rådført meg om den endringen med 22 mm som de hevet. Byggmesteren har også bekreftet at de burde ha gjort det og at det var feil. Etter seks måneder har ingenting mer skjedd, byggmesteren vil ikke befatte seg med dette. Vurderer nå å ta inn en ny besiktningsmann men har et par spørsmål;

- 22 mm ufrivillig heving gjør at jeg har fått et uønsket "trinn" inn til vaskerommet fra gangen, og et enda større
trinn fra utsiden som ser rart ut
- kan en besiktningsmann ha bemerkninger på en slurve-/informasjonsfeil i utførelsen? De skal vel se på bygningstekniske saker?
- hvor går grensen for hva som er rimelig å akseptere? Er 22 mm heving tilstrekkelig for å tvinge
byggmesteren til å gjøre om gulvet? Burde finnes noen praksis her?

Til slutt, glemte å si at jeg har tilbudt meg å betale den merkostnad som det hadde innebært å senke bjelkelaget med 22 mm, men det hjelper lite nå når alt er nesten ferdigstilt.

Takk for alle tips og råd her.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.