Brukte ganske mye tid på å finne en ferdigløsning. (for noen år siden)
Fant et alternativ jeg "falt for", men når jeg fikk tilbudet fra den lokale byggevarehandelen, trakk jeg meg.
Nå husker jeg ikke tilbudet i detalj, og en ny søking må gjøres for å finne det riktige.
Leveringstiden var 14 uker, noe som medførte at en annen "midlertidig løsning" måtte på plass.
Siden overflaten jeg tenkte å dekke ikke var så stor, ble frakt (ca 15000kr?) og "startavgift" (12000kr?) en betydelig del av kostnaden. Begynte å tenke på om det fantes flere områder som kunne fungere med samme løsning, og det kan bli slik. Med andre ord, ønsket består.
Har begynt å vurdere en annen løsning.
Først oppsøke et lokalt firma som kan sprøyte celleplastisolasjon. Har imidlertid ingen forhåpning om at isolasjonen er effektiv, så ønsket blir å fylle dalene med celleplast (over og underside).
Deretter lime på noen lag PIR-isolasjon (total tykkelse 250mm) for å avslutte med å lime på en flat plate (1-1,5mm?) for å få en sandwich konstruksjon samt et beskyttelses-/slitelag.
Hvordan skal konstruksjonen bli rustbeskyttet? - Vet ikke hvilken plate som vil passe.
Den store fordelen med å gjøre konstruksjonen selv, er at det finnes mulighet til å få den helt tilpasset behovet. Lettere å lage pene avslutninger osv.