4.361 lest ·
6 svar
4k lest
6 svar
Sammenføye 16mm MDF + 4mm finer + 16mm MDF
Skal sammenføye disse 3 plate-materialene. Først tenkte jeg å lime, trelim eller en passende bygglim, men kom til å tenke på at hvis denne 4mm plywooden beveger seg kan det skape problemer. En annen tanke var å skru i plywooden fra begge sider, men 4mm er ikke mye å feste i. Den tredje tanken var å bruke slike skruer for å feste skapstammer sammen, og det burde fungere, men kan bli dyrt da jeg tror jeg trenger ganske mange. Hva fungerer eller finnes det en bedre løsning?
Å, hva skal dette bli?
Har 2 åpninger i huset som skal pusses opp. I den ene satt det en dobbeltdør og den andre var bare en ramme med listverk rundt. Har nylig byttet innerdører og karmer og brukt flexkarm med tilhørende listverk. Tenkte å få disse 2 åpningene i samme stil og tenkte å bruke et 13x21 og et 11x21 flexfodersett og lage en egen tilpasset karm til. Flexfôren trykkes inn i et 4mm spor i karmen og det er det plywooden skal skape, så vil ikke at den sveller med årstidene og gjør at listverket slakker eller til og med faller av.
Å, hva skal dette bli?
Har 2 åpninger i huset som skal pusses opp. I den ene satt det en dobbeltdør og den andre var bare en ramme med listverk rundt. Har nylig byttet innerdører og karmer og brukt flexkarm med tilhørende listverk. Tenkte å få disse 2 åpningene i samme stil og tenkte å bruke et 13x21 og et 11x21 flexfodersett og lage en egen tilpasset karm til. Flexfôren trykkes inn i et 4mm spor i karmen og det er det plywooden skal skape, så vil ikke at den sveller med årstidene og gjør at listverket slakker eller til og med faller av.
Fester trelim godt mellom MDF og kryssfiner? Eller er det bedre med ESS TACK PRO1 som jeg har en uåpnet tube av hjemme, skal tåle 27tonn/m² etter 24timer, noe som betyr at det skal gå an å løfte min 9-5 med den festeoverflaten dette gir.
Klikk her for å svare