Vi har en fundering? Skal eventuelt kjøpe et nybygd steinhus (-07) og irritere oss over et vindu på kjøkkenet
Det er et moderne funkishus som er bygd i "sandwich". D v s 70 mm betong, 200 mm isolasjon, 80 mm betong.
Kjøkkenvinduet er et lavt plassert vindu over kjøkkenbenken på kjøkkenet. Det er så himla moderne nå for tiden, men vi avskyr det
Noen som vet om det er enkelt å sage opp vindusåpningen og bytte?
Nå sitter det et som 4 x 14. Vi ønsker oss et som er 8 x 14.
Til saken hører at vi lenge hadde ønsket å bygge nytt men av ulike grunner ikke kommet i gang, siden prislappen hele tiden har havnet over 4 millioner!
Nå har plutselig det perfekte huset med den perfekte beliggenheten dukket opp som en gave fra oven til en hyggelig attraktiv pris (3,5 millioner)
Alt er klart for innflytting. Det bare litt småtteri med tomten igjen og det satans vinduet
Det er et moderne funkishus som er bygd i "sandwich". D v s 70 mm betong, 200 mm isolasjon, 80 mm betong.
Kjøkkenvinduet er et lavt plassert vindu over kjøkkenbenken på kjøkkenet. Det er så himla moderne nå for tiden, men vi avskyr det
Noen som vet om det er enkelt å sage opp vindusåpningen og bytte?
Nå sitter det et som 4 x 14. Vi ønsker oss et som er 8 x 14.
Til saken hører at vi lenge hadde ønsket å bygge nytt men av ulike grunner ikke kommet i gang, siden prislappen hele tiden har havnet over 4 millioner!
Nå har plutselig det perfekte huset med den perfekte beliggenheten dukket opp som en gave fra oven til en hyggelig attraktiv pris (3,5 millioner)
Alt er klart for innflytting. Det bare litt småtteri med tomten igjen og det satans vinduet
Nå skal vi ta det litt rolig her.
Skal dere sage nedover eller oppover?
Nedover pleier ikke å være noe problem, men oppover har man alltid bjelke over åpninger i steinhus.
Dere skal altså ikke sage oppover uten hjelp av sakkyndig som avlaster og lager ny bærende bjelke.
En murer fikser dette.
Mvh
Skal dere sage nedover eller oppover?
Nedover pleier ikke å være noe problem, men oppover har man alltid bjelke over åpninger i steinhus.
Dere skal altså ikke sage oppover uten hjelp av sakkyndig som avlaster og lager ny bærende bjelke.
En murer fikser dette.
Mvh
Medlem
· Halland
· 4 006 innlegg
4*14 til en 8* 14 må bli at steff76 skal utvide hullet...
Jeg tolker vinduet som et langt liggende dvs. 4 høyt som skal bli 8 høyt og da sager man oppover og da skal man, som somelvis nevner, være forsiktig, men jeg kanskje tolker feil?Steff76 skrev:
Medlem
· Halland
· 4 006 innlegg
Et vanlig feil i vindusmåling ....det er alltid bredden*høyden og ikke omvendt.
Men jeg tolker det som ktm250 jeg også.
Men jeg tolker det som ktm250 jeg også.
Klikk her for å svare