Hallo!
Jeg har kjøpt en brukt 40 fots container som er en "high cube" modell, og det betyr at målene er 12.20 meter lang, bredde 2.40 og 2.90 høy.

Jeg har tenkt å ha den som et midlertidig verksted mens jeg og kjæresten bygger hus. Den skal reguleres opp innvendig isoleres med cellplast og platekledes.

Nå til spørsmålet? Kan jeg skjære opp vinduer i containeren og en dør uten at konstruksjonen blir svak? Jeg har containeren på jobben min og skal altså flytte den til tomten senere når den er ferdigbygd og klar. Er redd den kan knekke sammen på midten når man skal løfte den med kranbil.
Da lurer dere selvfølgelig på hvor jeg skal ha vinduer og dør. Har laget en liten modell på datamaskinen om hvordan det kunne se ut.
Tror selv at jeg kanskje ikke skal ha så smale vinduer som på modellen.
3D-modell av en verkstedinnredning i en container, viser plassering av møbler, vinduer og dører med mål i meter. Gulvet har et sjakkmønster.

Digitale modell av containerverksted, viser en innsiden med rutete gulv, røde vegger, benker og skap. Viser plassering av vinduer og dør.
3D-modell av verksted i en container med sjakkmønstret gulv, ulike rom, møbler og verktøy, vist på en dataskjerm.
Rød, brukt 40 fots container med advarselskilt og logo, plassert utendørs. Container brukes midlertidig som verksted under husbygging.
 
  • Skjermbilde av nettsiden til et containerfirma, med en person i vernehjelm og refleksvest og bakgrunn av stablede shippingcontainere.
For sikkerhets skyld: husk å søke byggetillatelse.
 
  • Liker
MetteKson og 1 annen
  • Laddar…
Du har en stålram som går rundt hele containeren men platen er også bærende. Du kan sage opp hull men det er bedre om de er høye og smale enn motsatt. Går fint å sage med sirkelsag for metall.
 
  • Liker
P_Olsson
  • Laddar…
Ok, mistenkte det men skal nok prøve å ha et vindu likevel og se om jeg kan sveise på noe vinkeljern rundt de hullene for å stagge opp den korrigerte platen.
 
P_Olsson P_Olsson skrev:
Okej misstänkte det men skal nok prøve å ha et vindu iallefall og se om jeg kan sveise på noe vinkeljern rundt de hullene for å stive opp den korrigerte platen.
Platen i seg selv er ikke problemet men du trenger nok å sette inn en søyle for å holde oppe taket
 
Matti_75 Matti_75 skrev:
Platen i seg er ikke problemet, men du trenger nok å sette inn noen pilarer for å holde oppe taket
Sikker på dette? Har ikke så mye erfaring med 40-fotere, men på en 20-foter kan man jo ta bort en hel langside uten at det gjør noen skade.
Er ikke rammen på en 40-foter laget for å være bærende i seg?
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.