Har bestilt en bøyd plate i rustfritt stål for å legge over et understell i metall (slik at det dekker hele understellet, omtrent som lokket på en skoeske altså). Det skal bli et kjøkkenbord med litt oppbevaring. Nå ser det ut som målene på platen ikke er helt riktige, den er litt for liten til å få plass over understellet, har fått tre av fire hjørner på plass, men så stopper det. Kan ikke være mer enn noen millimeter som skiller.

Finnes det noe enkelt man kan teste for å prøve å få platen på plass? Eller blir man nødt til å prøve å forme understellet for å få det mindre? Det føles kjedelig dersom man må ordne med en helt ny plate når det er så nærme å fungere. Hvis man hadde en veldig stor ovn kunne man kanskje utvide platen i varmen, men i mangel på det tar jeg gjerne imot andre tips. ;)
 
Fil understellet på alle sider etterfulgt av gammeldags klassisk vold?
 
tommib
Sørg for å være to personer (minst, avhenger av platens størrelse) slik at den går rett ned på understellet.

Deretter Vilja,Våld,Vaselin
 
Et bilde sier mer enn tusen ord.
Fil litt grader i alle hjørner på understellet og prøv å få den på rett, over alle hjørner samtidig.
 
Takk for tipsene alle sammen! Skal prøve å file og kalle inn litt forsterkning. :)
 
Takk igjen, funket med litt assistanse og en hammer. Nå burde den sitte. :)
 
  • Liker
nino
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.