Jeg har et ganske trivielt men likevel vrient problem. I taket kommer en slange med en nettverkskabel ned, der skal det bores et hull på 50 mm slik at et kamera kan trykkes opp i hullet.

Men hvordan skal jeg bore uten å ødelegge slange og kabel?

• Slang og nettverkskabel stikker ned fra taket, klar for å bore et hull på 50 mm for å installere et kamera uten å skade kabelen.
Går det å trekke etter kabelen inn i røret?
Isåfall ta en hullsag og bor hull i en plate/brett.
Plasser over slangen, fjern senterboren i hullsagen og bruk hullet i platen som styring.

David-O David-O skrev:
Går det dra etter kabelen inn i røret?
Isåfall ta en hullsag og bor hull i en skive/planke.
Plasser over slangen, ta bort sentrumborren i hullsagen og bruk hullet i skiven som styring.
Nja, kan få inn røret et stykke men kabelen føles stum så den går ikke inn helt i røret/hullet dessverre.

Er det gips? Tegn en sirkel og bor en masse hull med et mindre bor etter markeringen. Så kan du skjære rent med en skarp kniv.

Da ville jeg nok tatt en liten bor og borret mange hull innenfor kanten på en 50mm diam sirkel og deretter stemme/skjære/sage + raspe om det trengs å jevnes til.
(2a på den :rofl:)

L lordi skrev:
Er det gips? Tegn en sirkel og bor en masse hull med en mindre borr etter markeringen. Så kan du skjære rent med en skarp kniv.
David-O David-O skrev:
Da ville jeg nok ta en liten borr og bore mange hull innenfor kanten på en 50mm diam sirkel og deretter stemme/skjære/sage + raspe om det må jevnes ut.
(2a på den :rofl:)
Takk for innspillene, skal prøve å gjøre noe slikt og se om jeg lykkes.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.