4.224 lest ·
3 svar
4k lest
3 svar
Rødgrunning på Leca, må man pusse dagen etter?
Har murt en frittstående kompost av Leca og skal pusse den. Har kjøpt rødgrunn A og pussmørtel B. Første gang jeg både murer og pusser, føles som et tilgivende første prosjekt å mislykkes med 
1. Jeg har lest at man skal pusse med B dagen etter man har grunnet med A. Må man det eller kan jeg vente til neste helg?
2. Må jeg pusse med rødgrunn under bakken også? Hva hjelper det?
3. Som kantbekledning tenkte jeg bruke tre. Må den helle eller kan den ligge horisontalt?
1. Jeg har lest at man skal pusse med B dagen etter man har grunnet med A. Må man det eller kan jeg vente til neste helg?
2. Må jeg pusse med rødgrunn under bakken også? Hva hjelper det?
3. Som kantbekledning tenkte jeg bruke tre. Må den helle eller kan den ligge horisontalt?
1. En uke er ok.
2. Om du likevel har rödgrund igjen så gjør det. Rödgrund er en vedheft som egentlig er til betongoverflater som man vil pusse. For å redusere risikoen for bom.
3. Heller det så burde treet holde lenger.
2. Om du likevel har rödgrund igjen så gjør det. Rödgrund er en vedheft som egentlig er til betongoverflater som man vil pusse. For å redusere risikoen for bom.
3. Heller det så burde treet holde lenger.
Medlem
· Västra Götaland
· 170 innlegg
Perfekt at du startet denne tråden nå, skal gjøre det samme nå i høst. Skriv gjerne litt om hvordan det ble og om du har noen tips.
Absolutt!jostsweden skrev:
Kan gi tips direkte
* Grav dypere enn hva du tror. Jeg fikk bare plass til 5 cm grus på den ene siden, noe som gjør avveiningen vanskelig og kan gjøre at det setter seg etter tele
* Grav bredere enn du tror. Jeg gravde typ 30 cm bredt, noe som straffer seg nå når jeg skal pusse for visse steder ligger det tett. Må pirke ned litt hjelpelig og grave ut litt mer på andre.
* Sett opp ordentlige stendere så du kan spenne snor ved siden av det du murer, uansett hvor lite prosjekt. Blir en del manuelt arbeid ellers per stein for at det ikke skal begynne å "drive"
* Kjøp selvnivellerende laser for justering av høyde ved hjelp av noen mm ekstra mørtel der det trengs om det er differanse.
* Etter at jeg murte ferdig kom jeg frem til at det umulig kan spille noen rolle om det er differanse på 8-10 mm mellom det høyeste og laveste punktet. Det skal jo på minst 10 mm puss OG kantbeskyttelse øverst som man kan heve der det trengs. Min differanse ble typ 3 mm... veldig unødvendig presisjon
Klikk her for å svare