Hei. Trenger litt hjelp. Vi har bestemt oss for å rive ut plassbygde garderober fra originalen da huset ble bygd -91. Problemet er at vi ikke klarer å få løs garderobene.

Tom nisje for innebygd garderobe med hvitmalte vegger, en hylle og metalltrådhyller. Noen hvite gjenstander ligger på bunnen. Plassbygde garderober uten dører i et soverom, med noen hyller og klesstenger synlige, samt et bord foran.

Den enkelte garderoben er inne på datterens rom, og der tenkte vi å bytte ut og sette inn en PAX 100 cm, noe som innebærer at en del av veggen må rives for å få plass.

I hovedsoverommet skal vi sette inn 2 stk 100 cm med skyvedører er planen. Problemet er at vi ikke får ut de gamle garderobene. Dels skrudd i overkant i en bjelke samt på sidene men så ligger også gulvet over selve garderobene så vi kan ikke løfte og dra ut dem heller.

Er det noen som har et godt forslag til hvordan vi kan få løs disse uten å skade veggene for mye?

Neste problem er at nåværende garderober er 210 cm høye mens PAX kun er 201. Skal vi bygge en ramme og sette garderobene på eller skal vi rett og slett bygge på mer i overkant og bare skyve dem i posisjon og skru dem fast? Rammen til dørene vil sørge for at det ikke synes noe i overkant.

Med vennlig hilsen, Christopher

Gå løs med tigersagen og sett inn 236cm pax i stedet så får dere litt mer plass. Deretter ligger det bjelker og gips/passebiter mot tak og vegg om det trengs.

Pratet en del med svigerfar om det som har bygget en del og tigersag var et alternativ vi kom frem til. 236 cm hadde vært noe men har kun 234 i takhøyde så det gikk i vasken ☹️

Jeg byttet to gamle innbyggingsgarderober i høst, da saget vi rett og slett av skruer og spiker med et multiverktøy og rev deretter skapene. Siden da har jeg kjøpt en tigersag så det blir nok mitt førstevalg når jeg skal bytte de neste tre skapene.

Jeg hadde nok stilt de nye garderobene på gulvet, eventuelt løftet dem opp så de står i nivå med gulvet, og deretter bygget ned veggen ovenfra. Spørsmålet er om det ikke er lettest å fjerne alt gips over skapene, rive de gamle og plassere inn de nye før du gipser på den nye høyden?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.