Hei!
Jeg vurderer å rive veggen mellom 2 rom i en kolonihytte på kun 15-20 kvm. Hvordan går man frem? Hvordan vet jeg hvor strømmen er lagt? På bildet vises rommet hvor jeg skal åpne opp fra døren. Jeg vil trenge å beholde den lille veggen til venstre. Hva bør man tenke på. Trolig er det ikke en bærende vegg. Det finnes ingen tegninger. Døren er bare 60 cm bred og ca 170 cm høy
Takknemlig for alle tips og ideer om hvordan man enklest kan gjøre dette selv.


Et lite rom i en kolonihytte med paneltak, åpen dør som fører til et annet rom med tepper og møbler. Lyse vegger og trepanel.
 
Dessverre følger nok kolonihytter ingen lover når det gjelder byggemåte. Normalt burde en vegg på tvers som din ikke være bærende, men det er kanskje en gammel yttervegg? Det krever litt mer undersøkelser. En større dør kan du sikkert lage uten problemer.
 
  • Liker
masalo
  • Laddar…
M masalo skrev:
Hei!
Jeg vurderer å rive veggen mellom 2 rom i en kolonihagehytte på kun 15-20 kvm. Hvordan går man frem? Hvordan vet jeg hvor strømmen er trukket? På bildet vises rommet der jeg skal åpne opp fra døren. Jeg kommer til å måtte beholde den lille veggen til venstre. Hva bør man tenke på. Sannsynligvis er det ikke en bærende vegg. Det finnes ingen tegninger. Døren er bare 60cm bred og ca 170cm høy
Takk for alle tips og ideer om hvordan man enklest kan gjøre dette selv.


[bilde]
Du må spørre foreningen om du får rive den, da det kan handle om hvor stor hytta får være.
Jeg sitter i den situasjonen akkurat nå da min bror har bygget om uten tillatelse, at jeg nå må bygge tilbake igjen.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.