Hei.
Vi er i full gang med en ordentlig renovering av vår kjeller. Tanken er at vi skal åpne opp en ganske stor bue, ca 1½ meter bred i en bærende vegg.
Selve arbeidet kommer ikke til å være noe problem.
Men det jeg er litt usikker på er om jeg må melde det et eller annet sted, da veggen er bærende. Huset kommer jo ikke til å se ut som på tegningen?

Vil være veldig takknemlig for deres hjelp.

/Dice
 
Ja det "må" du. Minst en byggemelding. Sjekk med lokale bygningsmyndigheter hva de krever av deg. Eller bygg likevel....:)
 
Foruten formalitetene rundt byggesøknad/byggeanmeldelse så antar jeg at du forstår hva det innebærer konstruksjonsmessig og holdfasthetsmessig å rive i en bærende vegg i kjelleren. Om jeg var sikker på at det ikke finnes noen tekniske problemer så må jeg vel innrømme at jeg personlig ikke ville brukt alt for mye tid på formalitetene...
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.