P
Hei nå skal endelig det gamle kjøkkenet bort :)
Jeg kommer til å begynne med å fjerne en bærende vegg for å få kjøkkenet større. Så nå har jeg noen spørsmål om dette, som ville vært topp om dere ville hjelpe meg med!

Hvilken størrelse på limtre trenger jeg til min vegg?

Lengden på limtrebjelken blir ca. 5,07m
Høyden på limtrestolpene blir ca. 2,40m

Jeg bor i et hus med flatt tak, med takpapp på. Det er en enebolig med betongplate. Byggeår -74.

På bildet ser dere veggen som skal bort: Rødmerket :D

MVH/Dadde

1. bilde mangler
2. Hvor i landet bor du? Det er en ganske avgjørende faktor gitt forskjellen i snødekke mellom ystad og gällivare

P
mats_o skrev:
1. bilde mangler
2. Hvor i landet bor du? Det er en ganske avgjørende faktor pga. forskjellen i snødekke mellom ystad og gällivare
1: Jeg har prøvd å legge inn bildet, men vet ikke helt hvordan man skal gjøre det for det fungerer ikke, det står at det er feil format?????? Har brukt et digitalkamera og prøvd å minske det i "paint". Tips på hva jeg kan gjøre........

2: Jeg bor i herlige Göteborg :D

MVH/ Dadde

Dadde skrev:
Jeg har forsøkt å legge inn bildet, men vet ikke helt hvordan man skal gjøre det for det fungerer ikke, det står at det er feil format?
Har du lagret den i ".jpg"-format da? Bilder med ".bmp"-format kan ikke legges inn i forumet.

P
bilde........

• Kjøkken med hvite skap, kjøleskap og trebenk. Detaljer som kandelaber og IKEA-pose til høyre. Uferdig tak ser ut til å mangle panel.
Hva har du ovenfor veggen? Det beste ville vært om du hadde en snitt-tegning som viste hele konstruksjonen. For å kunne beregne limtrebjelken må du vite hvilke laster som i dag tas ned i den bærende veggen.

/Lars

P
Har ingen ekte tegning å få tak i. Men taket er flatt og veggen er regulert med 9.5cm x 4,5cm tror jeg med 60cm mellomrom, holder det å vite?

Kan dere tipse om et bra sted hvor jeg kan kjøpe limtrebjelke billig i Göteborg?

MVH/ Dadde

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.