Heisan

Jeg tenkte jeg gjør et forsøk her da jeg har hatt veldig vanskelig for å få noe godt svar og løsning på vårt problem.

Vi har en eierleilighet som vi kjøpte ny for 4 år siden. Forrige sommer begynte plutselig veggen mellom soverommet og stuen å rasle. Snart innså vi at dette skjedde hver gang bussen kjørte forbi på veien 50 meter fra leiligheten (!) Under vinteren forsvant raslingen, noe som vi i ettertid innså skyldtes tele i bakken siden det begynte igjen nå i vår.

Tipsene vi har fått er at man ikke har festet en gipsplate ordentlig slik at den nå har løsnet og begynte å slå mot en metallregel/bjelke. Dette høres rimelig ut siden det er en liten metallisk lyd som kommer. Vi ble videre rådet til å kjøpe selvborende skrue og sette skruer på hver side i veggen for å feste platen. Dette fungerer imidlertid ikke fordi det ikke går å bore i metallregelen. Skruen fester ikke til tross for lån av profesjonell maskin.

Så, er det noen der ute som har en annen idé om hva man kan gjøre? ikke noe vondt sagt om kollektivtrafikken, men vi er ganske lei av å omtrent hvert 10. minutt få vite om bussen er i rute eller ikke gjennom at veggen høres ut som den skal riste løs...

//Maria

Høres ut som at reglen er helt løs inne i veggen og viker unna når dere prøver å skru i den. Eller er det på mer enn ett sted i veggen?

Evt. så burde det fungere å bore et hull og sprøyte inn byggskum. Ta ikke for mye bare for da presser det fra hverandre platene.

Takk for tipset!

En av snekkerne vi har snakket med sier at fra 2008 gjelder 10 års bygggaranti. Vet noen hva som gjaldt i 2006 da vår leilighet ble bygget? Føles jo som at JM burde fikse dette da det neppe kan være vårt ansvar å undersøke hvordan veggene er bygget innen garantiinspeksjonsperioden.

//Maria

forekommer faktisk at det kan ligge gips skivrester inne i veggen.
mange legger inn restene for det isolerer samt er bra når man vil sette opp noe på veggen og borer så har man mer *masse* å forankre i.
disse platene kan ligge løst og når bakken skjelver så kan disse *kanskje* vibrere.

en teori bare..

mvh
estwing

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.