I mitt garasje finnes en gammel sluk som mangler lokk. Har ved en feiltakelse tråkket ned i gropen nok ganger til at jeg har lagt et gitter fra en gammel støpejernssluk, men det er litt for lite. Men nå tråkker man bare ned 8 cm.. :-)

Finnes det noe å kjøpe som kan passe? Eller må man sveise noe? Det ville vært trivelig med en plan overflate å gå på uten å snuble. Se bilder for mål.

Gulv i et garasje med en åpen, rund gulvsluk uten lokk, omgitt av støv og sagflis, viser tydelig kant rundt åpningen.
Gulv i et verksted med en åpning til en gammel sluk, delvis dekket av et målebånd som viser diameteren. Støv og rusk rundt åpningen.
Gulvbrønn med ujevn kant i et garasjegulv, 8 cm dyp, med målestokk som viser dybden; omgitt av sagflis og betong.

Det gamle gitteret jeg har dekker altså for det dype hullet og ligger på kanten, 8 cm ned fra gulvflaten.

En valsad plåtbit stående som en ring og så en rund plåtbit som lokk sveiset på den. Kan ikke være rakettforskning å få til.
Gjør man støtteringen rett så den styr i noe i bunnen så får man det tett kanskje og den ligger stille dessuten.

Det burde kunne fungere. Skal høre med noen plateverksted om de kan fikse. Tenkte det kanskje fantes noe ferdig å kjøpe. :-)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.