Vi bor i en murvilla fra 1963 med kjeller. For et år siden drenerte vi rundt huset og satte isodrän.
Da vi flyttet inn, lå det en matte direkte på betongen i et av rommene i kjelleren. Takstmannen sa at det ikke var noen fare, og vi har ikke merket noen dårlig lukt eller så.
Men lurer nå på om dette er riktig type matte å ha i en kjeller? Snu på en bit av den og syntes det så litt ufresht ut under. Er det hvite saltutfellinger?
Du kjenner om det er riktig type matte. Det skal være filt i bunnen, sk. nålfilt, ikke gummilignende underside. Det burde være nok å ta ut matten og gjøre rent og legge den tilbake om undersiden er av filt.
Det høres ut som et godt tegn. Trodde jeg skimtet det på det siste bildet, men jeg ville ikke ta sjansen. Det hadde altså sett vesentlig mye verre ut om teppet hadde vært tett under.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.